-
Облік і контроль діяльності підсобних сільських господарств бюджетних установ
Досліджено тенденції розвитку та проблеми сільських господарств
бюджетних
установ
, вплив їх управлінсько-технологічних особливостей на організацію обліку і контролю. Розроблено "Рекомендації з обліку, аналізу і контролю
діяльності
підсобних сільських господарств
бюджетних
установ
". Запропоновано застосування меморіально-ордерної форми обліку для
бюджетних
установ
з використанням загальноприйнятих для системи АПК первинних документів, відповідно з "Методичними рекомендаціями з планування, обліку та калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) у сільському господарстві"; таблицю для переходу з журнально-ордерної форми на меморіально-ордерну; програму ревізії
фінансово-господарської
діяльності
; порядок проведення вибіркових перевірок місць зберігання товарно-матеріальних цінностей. З метою покращання інформаційного забезпечення управління його витратами рекомендовано використання методичних прийомів управлінського обліку: визначення точок беззбитковості, бюджетування, методу стандарт-кост тощо. Обгрунтовано особливості проведення економічного аналізу, прогнозування, бізнес-планування.
-
Облік та аналіз фінансового забезпечення бюджетних установ (на прикладі закладів охорони здоров'я Чернігівської області)
Визначено теоретичну сутність фінансового забезпечення
бюджетних
установ
й обгрунтовано шляхи розв'язання комплексу питань, пов'язаних з удосконаленням методики обліку та аналізу доходів і видатків закладів охорони здоров'я за умов багатоканальної системи їх фінансування. Показано доцільність впровадження медичного страхування громадян з акцентом на багатоканальне фінансування бюджетно-страхової моделі охорони здоров'я з орієнтацією на кращий світовий досвід. Обгрунтовано найбільш перспективні щодо можливого використання в Україні напрямки розвитку та удосконалення системи обов'язкового медичного страхування. Надано критичну оцінку діючого порядку облікового супроводження операцій з фінансування та розглянуто методику обліку видатків за умов функціонування АС "Казна". Систематизовано методичні й організаційні питання реформування бухгалтерського обліку у державному секторі. На підставі одержаних результатів запропоновано механізм об'єднання планів рахунків бухгалтерського обліку виконання бюджетів та кошторисів
бюджетних
установ
. Обгрунтовано принципові підходи щодо формування концепції управлінського обліку в системі фінансування
бюджетних
установ
. Наведено практичні рекомендації щодо оперативності обробки платіжних документів та контролю за проходженням платежів у процесі роботи програмного комплексу АС "Казна-видатки" за загальними та спеціальними фондами місцевого бюджету. На підставі проведеного математичного моделювання розроблено методику визначення додаткових коефіцієнтів для мотивованого коригування фінансування закладів охорони здоров'я залежно від рівня захворюваності та хворобливості населення Чернігівщини. Показано можливість використання даної формули для стратегічного планування видатків на охорону здоров'я у межах України, а також області, району та міста. Результати наукового дослідження впроваджено у практичну діяльність
бюджетних
установ
- закладів охорони здоров'я.
-
Облік, аналіз і контроль ефективності використання фінансових ресурсів у бюджетних установах (на матеріалах установ охорони здоров'я Волинської області)
Розкрито природу та зміст фінансових ресурсів, подано науково обгрунтоване визначення поняття фінансових ресурсів. Висвітлено особливості чинної системи ведення обліку в
бюджетних
установ
ах. Запропоновано шляхи вдосконалення діючого Плану рахунків бухгалтерського обліку
бюджетних
установ
з урахуванням розробленої методики обліку фінансових ресурсів
установ
и та внесених пропозицій. Наведено методику спрощення первинного обліку основних засобів та системи організації обліку фінансових ресурсів у цілому. Визначено основні методи контролю за ефективним використанням фінансових ресурсів
медичних
установ
. Наведено результати кореляційно-регресивного аналізу ефективності використання фінансових ресурсів в
установ
ах охорони здоров'я на Волині. Виявлено резерви ефективного використання фінансових ресурсів. Запропоновано ряд організаційних заходів щодо підвищення рівня їх використання.
-
Облік і контроль необоротних активів бюджетних установ
Досліджено особливості обліку необоротних активів (НА)
бюджетних
установ
. Розкрито сутність та значення НА у
діяльності
бюджетних
установ
(БУ) закладів охорони здоров'я, визначено особливості їх оцінки. Обгрунтовано, що для достовірної оцінки НА до складу первісної вартості БУ необхідно включати витрати, пов'язані з їх придбанням і доведенням до стану експлуатації, що дозволить сформувати повну, справедливу вартість НА. На підставі дослідження удосконалено основні первинні та зведені документи, за допомогою яких оформлються операції з НА
бюджетних
установ
. Висвітлено порядок нарахування зносу на необоротні матеріальні активи, зокрема, запропоновано нараховувати знос на НА, які не введені в експлуатацію та на інші матеріальні активи за спецільними ставками. Запропоновано методику державного фінансового аудиту БУ охорони здоров'я, розроблено критерії суттєвості й аудиторські процедури для перевірки операцій із НА.
-
Правовий режим власних надходжень бюджетних наукових установ
Досліджено правовий режим власних надходжень
бюджетних
наукових
установ
на
прикладі
таких
установ
, що перебувають у відомстві Національної академії наук України, зокрема, правове забезпечення інноваційної
діяльності
, вирішення загальнодержавого завдання формування інноваційної моделі розвитку. Показано необхідність удосконалення правового режиму даних надходжень і більш ефективного його використання. Обгрунтовано, що відносини, які виникають з приводу формування та витрат власних надходжень
бюджетних
установ
, немає підстав визначати як регульовані бюджетним (або фінансовим) законодавством. Вони мають розглядатися як регульовані господарським законодавством, нормами, що визначають правовий режим майна суб'єктів господарювання, наділених правами юридичної особи. Запропоновано основні напрямки вдосконалення певних положень підзаконних регуляторних актів Державного казначейства України, їх узгодження з нормами господарського, податкового та трудового законодавства. Обгрунтовано висновки щодо недоцільності включень власних надходжень до доходу державного бюджету, акумулювання їх на єдиному казначейському рахунку, що призводить до юридичних колізій і негативно впливає на формування інноваційної моделі розвитку.
-
Облік доходів і видатків спеціального фонду бюджетних установ
Досліджено методологію та організацію обліку доходів і видатків спеціального фонду
бюджетних
установ
- вищих закладів освіти. Проаналізовано стан
бюджетних
установ
- вищих закладів освіти України - за нових умов господарювання та визначено основні джерела їх фінансування, критично оцінено існуючу методологію та організацію обліку коштів спеціального фонду щодо відповідності їх сучасним вимогам управління; висвітлено шляхи їх подальшого удосконалення. Наведено ряд рекомендацій щодо удосконалення методичних прийомів обліку доходів, видатків спеціального фонду, спрямування тимчасово вільних коштів спеціального фонду на погашення заборгованості, що виникла по видатках за загальним фондом та визначення результату виконання кошторису за окремими коштами спеціального фонду. Розглянуто нову форму меморіального ордеру та викладено рекомендації з удосконалення організації обліку
бюджетних
установ
. З метою підвищення оперативності та достовірності обліково-економічної інформації запропоновано здійснити інтегрування обліку всіх видів доходів і видатків спеціального фонду в єдиній системі на основі використання новітніх комп'ютерних технологій. Розроблено пропозиції щодо автоматизації облікових процедур за допомогою мережі автоматизованого робочого місця фахівців
установ
и. Висвітлено нові форми картки аналітичного обліку та форму відомості, що складаються в автоматизованому порядку і використовуються для складання звітності
бюджетних
установ
за коштами спеціального фонду.
-
Організаційно-правові засади формування та функціонування персоналу установ виконання покарання
На основі сучасних досягнень адміністративно-правової науки, аналізу як історії розвитку, так і сучасного адміністративного, кримінально-виконавчого законодавства України та зарубіжних країн, практики його застосування, зроблено висновок про те, що в структурі
державних
службовців особливе місце займає персонал
установ
виконання покарання, оскільки цілі та завдання його
діяльності
, його функції та статус суттєво відрізняються від ознак
діяльності
працівників інших
державних
органів. Проаналізовано та обгрунтовано наукове поняття "персонал
установ
виконання покарання". Розглянуто проблеми формування персоналу
установ
виконання покарання: системи вимог до персоналу, його підготовки та підбору. Як наслідок удосконалено та системно розкрито питання організації належного формування персоналу
установ
виконання покарання. Проведено теоретичний аналіз функціонування їх персоналу з організаційно-управлінської позиції, виділено та проаналізовано такі складові системи побудови його
діяльності
, як організація, управління, правове забезпечення. Проведено класифікацію персоналу
установ
виконання покарання за тими функціями, які він виконує.
-
Інвестування інноваційної діяльності наукових установ у насінництві овочево-баштанних культур
Узагальнено суть і теоретичні аспекти інвестування інноваційної
діяльності
наукових
установ
аграрної сфери та досліджено зарубіжний досвід щодо інвестування
діяльності
науково-дослідних
установ
. Проаналізовано сучасний рівень наукового забезпечення інноваційної
діяльності
у галузі овочівництва та баштанництва, структури й обсягів інвестування наукової
діяльності
установ
мережі Інституту овочівництва та баштанництва (ІОБ) УААН. Визначено обсяги потреби інвестицій для створення та введення в господарський обіг нових сортів і гібридів овоче-баштанних культур. На підставі рекомендованих цін на наукову продукцію зроблено прогноз надходження власних коштів Київської дослідної станції ІОБ УААН та розроблено схему самовідтворюваного інноваційного процесу в селекції даних культур.
-
Правові основи створення фінансових установ в Україні та ліцензування їх операцій
На підставі порівняльного аналізу законодавства України та деяких зарубіжних країн визначено зміст поняття фінансової
установ
и, досліджено його співвідношення з поняттям "банк". Визначено й охарактеризовано основні види фінансових
установ
. Розкрито зміст поняття "банк" та встановлено специфічні ознаки, що відрізняють його від інших фінансових
установ
. Досліджено правову природу створення, державної реєстрації та ліцензування операцій фінансових
установ
. Обгрунтовано необхідність застосування в законодавстві України поняття "легітимація фінансових
установ
". Охарактеризовано систему та встановлено повноваження
державних
органів у сфері створення фінансових
установ
та ліцензування їх операцій. Комплексно досліджено правові засади та особливості правового регулювання процесу створення фінансових
установ
в Україні та ліцензування їх операцій. Проаналізовано правові проблеми, що виникають у процесі легітимації фінансових
установ
в Україні. Наведено пропозиції щодо удосконалення правового регулювання процесу створення фінансових
установ
в Україні та ліцензування їх операцій.