-
Облік, аналіз і контроль ефективності використання фінансових ресурсів у бюджетних установах (на матеріалах установ охорони здоров'я Волинської області)
Розкрито природу та зміст фінансових ресурсів, подано науково обгрунтоване визначення поняття фінансових ресурсів. Висвітлено особливості чинної системи ведення обліку в
бюджетних
установ
ах. Запропоновано шляхи вдосконалення діючого Плану рахунків бухгалтерського обліку
бюджетних
установ
з урахуванням розробленої методики обліку фінансових ресурсів
установ
и та внесених пропозицій. Наведено методику спрощення первинного обліку основних засобів та системи організації обліку фінансових ресурсів у цілому. Визначено основні методи контролю за ефективним використанням фінансових ресурсів медичних
установ
. Наведено результати кореляційно-регресивного
аналіз
у ефективності використання фінансових ресурсів в
установ
ах
охорони
здоров'я
на Волині. Виявлено резерви ефективного використання фінансових ресурсів. Запропоновано ряд організаційних заходів щодо підвищення рівня їх використання.
-
Облік і контроль необоротних активів бюджетних установ
Досліджено особливості обліку необоротних активів (НА)
бюджетних
установ
. Розкрито сутність та значення НА у діяльності
бюджетних
установ
(БУ)
закладів
охорони
здоров'я
, визначено особливості їх оцінки. Обгрунтовано, що для достовірної оцінки НА до складу первісної вартості БУ необхідно включати витрати, пов'язані з їх придбанням і доведенням до стану експлуатації, що дозволить сформувати повну, справедливу вартість НА. На підставі дослідження удосконалено основні первинні та зведені документи, за допомогою яких оформлються операції з НА
бюджетних
установ
. Висвітлено порядок нарахування зносу на необоротні матеріальні активи, зокрема, запропоновано нараховувати знос на НА, які не введені в експлуатацію та на інші матеріальні активи за спецільними ставками. Запропоновано методику державного
фінансового
аудиту БУ
охорони
здоров'я
, розроблено критерії суттєвості й аудиторські процедури для перевірки операцій із НА.
-
Аналіз фінансово-господарської діяльності бюджетних установ (на прикладі державних медичних установ м. Києва)
Розглянуто механізм функціонування системи управління медичними
установ
ами за сучасних умов господарювання, визначено пріоритетні напрямки ефективної організації
охорони
здоров'я
щодо економічних реформ. Висвітлено методичні підходи щодо організації та проведення економічного
аналіз
у функціональної діяльності медичних
установ
, обгрунтовано вибір об'єктів аналітичного дослідження. Наведено оцінку стану фінансування медичних
установ
, рекомендації щодо вибору найвпливовіших методів
аналіз
у надання лікарняних послуг під час виявлення майбутніх тенденцій у бюджетному фінансуванні
закладів
охорони
здоров'я
. Запропоновано шляхи вдосконалення методики економічного
аналіз
у кошторисних видатків медичних
установ
з метою розробки моделі ефективного управління функціональною діяльністю
закладів
охорони
здоров'я
, а також можливості реалізації методики
аналіз
у якості медичної допомоги на основі інтегрального показника з урахуванням фактора соціальної задоволеності населення якістю медичних послуг.
-
Правові та організаційні основи фінансового забезпечення охорони здоров'я в Україні
Комплексно досліджено правове регулювання
фінансового
забезпечення
охорони
здоров'я
в Україні. Наведено теоретичні положення та практичні рекомендації, сформульовані за результатами комплексного
аналіз
у історичного та зарубіжного досвіду, чинного законодавства України, що регулює фінасове
забезпечення
охорони
здоров'я
. Розкрито суть поняття "Правовий механізм
фінансового
забезпечення
охорони
здоров'я
". Розглянуто його правові форми, вдосконалено принципи бюджетного
фінансового
забезпечення
охорони
здоров'я
в Україні. Виявлено чинники, які впливають на ефективність
фінансового
забезпечення
дослідженої галузі та проблемні питання
фінансового
контролю у даній сфері суспільних відносин. Запропоновано правові шляхи їх розв'язання.
-
Фінансове забезпечення охорони репродуктивного здоров'я в умовах трансформаційної економічної системи
Проведено комплексне дослідження теоретичних і практичних питань
фінансового
забезпечення
охорони
репродуктивного
здоров'я
населення України за умов функціонування трансформаційної економічної системи. Розкрито соціально-економічне значення галузі
охорони
репродуктивного
здоров'я
та її вплив на відтворення робочої сили. Про
аналіз
овано найактуальніші типологічні проблеми фінансування
охорони
репродуктивного
здоров'я
, характерні для вітчизняної та зарубіжної практики. Здійснено оцінку адекватності чинної законодавчо-нормативної бази до застосування сучасних стратегій фінансування
охорони
репродуктивного
здоров'я
, виявлено недосконалість деяких правових норм. Про
аналіз
овно особливості бюджетного й альтернативного фінансування
закладів
охорони
репродуктивного
здоров'я
, виділено пріоритетні напрями його оптимізації. Розроблено методику визначення ціни на медичну послугу, сформульовано рекомендації щодо удосконалення процесу управління фінансовими потоками
закладів
охорони
репродуктивного
здоров'я
державної та комунальної форм власності. Сформульовано концептуальні засади щодо адаптації сучасних методів і технологій
фінансового
мендежменту суб'єктів підприємництва до специфіки діяльності
закладів
охорони
репродуктивного
здоров'я
державної та комунальної форм власності.
-
Державне регулювання автономізації закладів охорони здоров'я в Україні
Обгрунтовано напрями удосконалення системи державного регулювання адміністративної та фінансової автономії
закладів
охорони
здоров'я
в Україні. Вперше проведено комплексний
аналіз
чинної нормативно-правової бази, вітчизняних і зарубіжних наукових джерел за темою дослідження й визначено етапи запровадження адміністративної та фінансової автономії у діяльність
закладів
охорони
здоров'я
в Україні. Розроблено комплексну модель автономізації державних і комунальних
закладів
охорони
здоров'я
як ключової складової
забезпечення
їх мотивації до ефективного використання обмежених державних коштів і підвищення якості медичного обслуговування. Доведено ефективність запропонованої моделі на базі пілотних районів у Харківській та Житомирській областях. Удосконалено дефініції категорійно-понятійного апарату державного управління "медична допомога" та "медична послуга". Визначено напрями розвитку організаційно-правових механізмів державного регулювання адміністративної та фінансової автономії
закладів
охорони
здоров'я
. Сформульовано рекомендації щодо удосконалення законодавства з метою впровадження у діяльність
закладів
охорони
здоров'я
сучасних інноваційних управлінських стратегій контролю над витратами та ефективним розподілом ресурсів.
-
Психологічні основи успішності управлінської діяльності керівників закладів охорони здоров'я
Вивчено психологічні характеристики керівників
закладів
охорони
здоров'я
різних посадових рівнів, складено соціально-психологічні портрети головних лікарів, заступників головних лікарів, завідувачів відділень медичних
закладів
. Визначено сфери психологічної діяльності керівників різних посадових рівнів
закладів
охорони
здоров'я
. Розглянуто специфічні вимоги до особистісних якостей керівників. Визначено психологічні фактори щодо
забезпечення
успішності управлінської діяльності керівників
закладів
охорони
здоров'я
. Доведено валідність використаних у дослідженні методик, встановлено можливість їх використання у доборі керівників медичних
закладів
різних управлінських рівнів. Запропоновано заходи щодо удосконалення системи добору та підготовки управлінських кадрів на різних рівнях системи
охорони
здоров'я
.
-
Облік доходів і видатків спеціального фонду бюджетних установ
Досліджено методологію та організацію обліку доходів і видатків спеціального фонду
бюджетних
установ
- вищих
закладів
освіти. Про
аналіз
овано стан
бюджетних
установ
- вищих
закладів
освіти України - за нових умов господарювання та визначено основні джерела їх фінансування, критично оцінено існуючу методологію та організацію обліку коштів спеціального фонду щодо відповідності їх сучасним вимогам управління; висвітлено шляхи їх подальшого удосконалення. Наведено ряд рекомендацій щодо удосконалення методичних прийомів обліку доходів, видатків спеціального фонду, спрямування тимчасово вільних коштів спеціального фонду на погашення заборгованості, що виникла по видатках за загальним фондом та визначення результату виконання кошторису за окремими коштами спеціального фонду. Розглянуто нову форму меморіального ордеру та викладено рекомендації з удосконалення організації обліку
бюджетних
установ
. З метою підвищення оперативності та достовірності обліково-економічної інформації запропоновано здійснити інтегрування обліку всіх видів доходів і видатків спеціального фонду в єдиній системі на основі використання новітніх комп'ютерних технологій. Розроблено пропозиції щодо автоматизації облікових процедур за допомогою мережі автоматизованого робочого місця фахівців
установ
и. Висвітлено нові форми картки аналітичного обліку та форму відомості, що складаються в автоматизованому порядку і використовуються для складання звітності
бюджетних
установ
за коштами спеціального фонду.
-
Фінансові ресурси закладів охорони здоров'я дітей
Досліджено теоретичні та практичні аспекти формування та використання фінансових ресурсів
закладів
охорони
здоров'я
дітей. Запропоновано шляхи вдосконалення управління фінансовими ресурсами зазначених інституцій. Запропоновано класифікацію фінансових ресурсів
закладів
охорони
здоров'я
дітей. Оцінено методи управління даними ресурсами. Проведено моніторинг динаміки та структури джерел формування фінансових ресурсів. Про
аналіз
овано закономірності та тенденції їх розподілу та використання. Розглянуто напрямки модернізації управління фінансовими ресурсами
закладів
охорони
здоров'я
дітей. Обгрунтовано доцільність автономізації постачальників медичних послуг, запровадження контрактних відносин у галузь
охорони
здоров'я
та залучення населення до оплати за медичні послуги. Для розрахунку видатків зазначеного закладу запропоновано використовувати матрицю видатків у аспекті його функціональних підрозділів.