|
На данном сайте собрана коллекция ссылкок на документы: аналитические статьи, рефераты, книги, ГОСТЫ, авторефераты диссертаций, статистичесткие данные, маркетинговые исследования, бизнес-планы...
|
Смотрите также: Фактори трансформації конкурентного середовища в економіці України Комплексно досліджено фактори стану та трансформації конкурентного середовища в економіці України, а також фактори, що впливають на поточний стан і можливості його подальшої розбудови. Визначено основні чинники, що зумовлюють трансформацію конкурентного середовища анти- та проконкурентного характеру в перехідній економіці. З'ясовано основні шляхи й інструменти забезпечення відповідних трансформаційних перетворень. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення державного регулювання конкурентних відносин. Формування конкурентного середовища в транзитивній економіці Проаналізовано характерні риси, притаманні для конкурентного середовища розвинутих країн та особливості його формування у транзитивній економіці. Запропоновано методику оцінки національного конкурентного середовища відповідно до розробленої моделі. Внесено ряд пропозицій щодо реалізації нової концепції формування конкурентного середовища в Україні на підставі створення ефективної системи інституціонального та економічного середовища, переходу від секторальної до кластерної моделі розвитку. Розглянуто загальносвітові процеси інтеграції країн та уніфікації законодавств у сфері захисту економічної конкуренції та надано рекомендації щодо гармонізації українського законодавства з питань регулювання специфічних угод, запропоновано розширити конкурентне право нормами щодо регулювання випадків організованих об'єднань підприємців, зокрема, якщо однією з сторін угоди є транснаціональна компанія. Формування конкурентного середовища в торгівлі Дисертація присвячена проблемі формування конкурентного середовища в торгівлі. Досліджуються сутність, економічний зміст та форми ринкової конкуренції. У результаті проведеного аналізу теорій і практичного досвіду з проблем конкуренції, класифіковано її види, виявлено характерні особливості та риси для торговельної сфери, визначено її провідні функції і доповнено похідні, внаслідок чого сформульовані першочергові завдання щодо розвитку конкуренції в галузі. Здійснено грунтовний аналіз умов формування конкурентного середовища та факторів, що впливають на інтенсифікацію цього процесу. Розв'язано коло завдань, пов'язаних з посиленням конкурентних позицій підприємств через виявлення та реалізацію конкурентних переваг. Формування конкурентного середовища у сфері послуг суспільного сектора економіки в умовах ринкової трансформації Визначено два основних види державного монополізму у постсоціалістичній господарській системі - безпосередній і опосередкований (непрямий), розкрито їх взаємний вплив. Систематизовано аномалії розвитку конкурентного середовища в перехідній економіці. Розкрито співвідношення технологічного та інституційного монополізму. Виявлено феномен хронічної збитковості деяких природних монополій за умов інверсійної економіки. Визначено головні фактори ринкового реформування сфери послуг суспільного сектору. Обгрунтовано два варіанти проведення реформи житлово-комунального господарства - бюрократичного та демократичного. Сформульовано принципи формування конкурентного механізму у сфері послуг суспільного сектору. З'ясовано інституціональні обмеження розвитку нових форм організації попиту на послуги суспільного сектору та запропоновано шляхи подолання цих обмежень. Формування конкурентного середовища на ринку праці Визначено, що суб'єктами конкурентних відносин є роботодавці, які конкурують між собою за висококваліфікованих, освічених працівників з високим рівнем конкурентоспроможності, а також працівників, які конкурують за умов обмеженої кількості робочих місць з відповідними функціональними характеристиками, прийнятними умовами найму й оплати праці. Запропоновано нові методологічні підходи до оцінки стану розвиненості ринку праці. Розроблено систему показників оцінки розвиненості конкурентних відносин на даному ринку, виявлено вплив індикаторів стимулювального та стримувального впливу на розвиток конкурентного середовища на ньому, розмежування яких відбувається залежно від інтенсивності конкуренції та забезпечення законодавчо-правових, соціальних, інституціональних умов для її розвитку. Здійснено кількісну характеристику активної та пасивної конкурентоспроможності вітчизняної робочої сили. Визначено економічний зміст цих категорій, а також можливі статистичні параметри їх оцінки. Доведено, що забезпечення переходу до багатоукладної освітньої системи за умов формування ринку освітніх послуг можливе на базі розробки конкурентної стратегії навчальних закладів завдяки покращенню якості освітніх послуг. Надано визначення конкурентного середовища на ринку праці як сфери реалізації конкурентних відносин, які виникають між суб'єктами цього ринку за умов суперництва з приводу забезпечення можливостей їх участі у трудовій діяльності з метою реалізації існуючих конкурентних переваг, необхідних для одержання більш високого рівня доходів. Обгрунтовано основні напрями вдосконалення соціально-економічного механізму формування конкурентного середовища на ринку праці. Проблеми формування конкурентного середовища УкраїниВступ 3
1. Конкуренція як категорія ринкової економіки 4
2. Умови виникнення конкуренції та її види 8
3. Становлення та розвиток конкуренції в економіці України 15
Висновки 22
Література 24
Формування конкурентних відносин у трансформаційній економіці України З'ясовано суть конкуренції, конкурентного середовища та конкурентної стратегії в економіці. Запропоновано функції, класифікаційні ознаки та види економічної конкуренції. Висвітлено особливості розвитку економічного суперництва у директивно-плановій економіці. Визначено нові риси розвитку конкуренції у вітчизняній економіці. Розкрито процес становлення інституційного середовища рекламної діяльності в Україні, визначено критерії недобросовісної реклами та умови, за яких порівняльна реклама має заборонятися, а також запропоновано певні заходи щодо розвитку адресної реклами у пресі. Значну увагу приділено удосконаленню основних засад економіко-правового регулювання конкуренції в економіці України. Базуючись на результатах вивчення світового досвіду, обгрунтовано найважливіші засади ефективного інституційного регулювання конкуренції та саморегулювання реклами. Проблеми формування конкурентного середовища УкраїниВступ 3
1. Конкуренція як категорія ринкової економіки 4
2. Умови виникнення конкуренції та її види 8
3. Становлення та розвиток конкуренції в економіці України 15
Висновки 22
Література 24
1. Закон України “Про підприємства в Україні” від 27.03.1991, № 887-XII
2. Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції” (із змінами від 15 листопада 2001 р. N 2783-III)
3. Закон України “Про захист економічної конкуренції від 11 січня 2001 р. N 2210-III
4. Пирожков С.І. Україна-Росія: проблеми економічної взаємодії. Монографія. К:НІУРВ, 2000
5. Бузгалин А. Закономерности переходной экономики: теория и методология //Вопросы экономики, № 2, 1995, с. 40.
6. В.Андрійчук. Зберегти внутрішній ринок, уникнути неоколоніальної залежності //Політика і час, № 5-6, 1997, с. 26-32.
7. Губський Б.В. Конкурентоспроможність української економіки: орієнтири макрополітики в кризових умовах //Економіка України. - 1999. - № 4. - с.4-15.
8. Сидоров М. Мировой и внутренний рынок: пока дисгармония //Экономика и жизнь, № 3, 1997, с.10
9. А. Шишкин. Экономическая теория, учебник для студентов экономических специальностей высших учебных заведений. М. Гуманитарный издательский центр «Владос» 1996 г.
10. Бжезинський З. Вирішальна роль України на пострадянському просторі // Політика і час. - 1997.– № 9.– С.24-28.
11. В. Я. Кардаш. Маркетингова товарна політика. К:,”Знання”, 1998р.
12. В.Ф. Максимова. Рыночная экономика. Учебник в трех томах. Том 1. Теория рыночной экономики. Микроэкономика. Москва .Издательство «Соминтекс». 1992г.
13. Дж. Робинсон. Экономическая теория несовершенной конкуренции. Москва.1986г.
14. Дж. Ф. Стенлейк. Экономикс для начинающих. Москва, издательство “Республика”, 1994 год.
15. Кэмпбэлл Р. Макконнелл, Стэнли Л. Брю. Экономикс: принципы, проблемы, политика. Москва, издательство “Республика”, 1993 год.
16. Основи економічної теорії: політекономічний аспект. Г.Н.Климко. К. 1997
17. Питер Ф. Друкер. Рынок, как войти в лидеры. Москва., 1992г.
18. Поповкін В.А. Регіонально-цілісний підхід в економіці. – К.: Наук. думка, 1993. – 220с.
19. Рыночная экономика. Учебник в 2-х томах., том 2, часть 2. Основы бизнеса. Москва. Издательство «Соминтекс», 1992г.
20. Халфина Р.О. Современный рынок. Правила игры. Москва: Ассоциация «Гуманитарное знание», 1993г.
21. Эдвин Дж.Долан., Дейвид Е. Линдсей. Микроэкономика. Издательство АО «Санкт –Петербург оркестр». Санкт – Петербург 1994г.
Управління виробництвом в умовах конкурентного середовища Досліджено економічні і організаційні передумови і методи ефективного управління виробництвом в умовах переходу до ринкової економіки і створення конкурентного середовища. На основі більш повного розкриття понять конкурентоспроможності і конкурентних стратегій сформульовано вимоги до системи управління виробництвом в умовах конкуренції. Проаналізовано конкурентне середовище на основі вибраних показників конкурентного стану підприємств і його вплив на економічні наслідки, визначено шляхи розвитку організаційно-економічних методів управління в умовах конкуренції, зокрема, методів розподілу прибутку, залучення інвестицій, досягнення економічної безпеки підприємства.
|