|
На данном сайте собрана коллекция ссылкок на документы: аналитические статьи, рефераты, книги, ГОСТЫ, авторефераты диссертаций, статистичесткие данные, маркетинговые исследования, бизнес-планы...
|
Смотрите также: Формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів невиробничої сфери Визначено етапи формування культури професійного спілкування у майбутніх менеджерів (формування у студентів рефлексивного ставлення до комунікативного аспекту майбутньої професійної діяльності, удосконалення засобів ділового спілкування, використання групових форм організації навчання, застосування сюжетно-рольових і ділових ігор, забезпечення професійної та комунікативної спрямованості вивчення студентами іноземних мов). Розроблено концептуальну модель культури професійного спілкування менеджера невиробничої сфери, визначено її взаємозв'язані компоненти: мотиваційно-ціннісний, перцептивний, інтерактивний та комунікативний. Висвітлено критерії та рівні спілкування менеджера: емпірично-інтуїтивний (низький), репродуктивний (середній) та рефлексивно-творчий (високий). Формування культури професійного спілкування у майбутніх офіцерів МВС України в процесі навчання Вперше обгрунтовано педагогічні умови формування культури професійного спілкування у курсантів ВНЗ МВС України на базі поєднання процесів розвитку та саморозвитку. Розроблено комплексну технологію формування культури професійного спілкування у курсантів ВНЗ МВС України. Розглянуто структуру, визначено критерії, показники та рівні сформованості культури професійного спілкування у майбутніх офіцерів МВС. Уточнено сутність і показано специфічні особливості культури професійного спілкування офіцерів МВС України. Уточнено теоретичні положення щодо організації процесу професійного самовдосконалення курсантів. Педагогічні умови формування стилю професійного спілкування у майбутніх офіцерів-прикордонників Розкрито суть і структуру стилів професійного спілкування військового керівника, визначено етапи та тенденції їх розвитку. Обгрунтовано педагогічні умови формування стилів, що відповідають особливостям професійного спілкування та індивідуальності курсантів. З використанням особистісного підходу розроблено спеціальну програму комунікативної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників, яка передбачала випробування курсантами різноманітних способів, стратегій і моделей професійного спілкування; розігрування різних професійних ролей та ситуацій. Експеримент забезпечував закріплення у курсантів нових професійно-ціннісних орієнтацій, стратегій, способів і прийомів професійного спілкування. Формування у майбутніх офіцерів-прикордонників професійно необхідних комунікативних умінь та якостей включало комплекс форм, методів і прийомів, спрямованих на розвиток та вдосконалення стилю спілкування майбутнього офіцера. Формування індивідуального стилю професійного спілкування майбутніх перекладачів Проаналізовано суть і основні види професійного спілкування перекладача. Установлено, що формування індивідуального стилю професійного спілкування підвищує його ефективність. Обгрунтовано структуру індивідуального стилю професійного спілкування перекладача. Розроблено методику діагностування рівнів його сформованості. Базуючись на розробленій моделі формування зазначеного стилю спілкування визначено комплекс відповідних педагогічних умов. На підставі педагогічного експерименту доведено дієвість запропонованої моделі та педагогічних умов. Розроблено навчально-методичну документацію до спецкурсу "Професійне спілкування перекладача" та методичні рекомендації. Формування професійних якостей майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності у процесі вивчення іноземних мов Проаналізовано психологічні та педагогічні аспекти формування професійних якостей майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності у процесі вивчення іноземних мов. Розглянуто сучасні наукові підходи щодо визначення змісту поняття "професійні якості". Обгрунтовано сутність, критерії та показники сформованості професійних якостей майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності. З'ясовано сутність індивідуального стилю та функції професійної діяльності. Визначено вимоги щодо методичного забезпечення процесу вивчення іноземних мов майбутніми менеджерами зовнішньоекономічної діяльності. Теоретично обгрунтовано ефективні педагогічні умови, що сприяють формуванню навичок професійного іншомовного спілкування. Розроблено й експериментально апробовано методику поетапного формування професійних якостей майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності. Формування іншомовної компетентності майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності в процесі фахової підготовки Проаналізовано сутність понять "компетентність", "іншомовна компетентність". Охарактеризовано зміст і структуру, ознаки та показники сформованості іншомовної компетентності майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності, розглянуто зарубіжний досвід професійного становлення майбутніх фахівців економіко-управлінського профілю. Викладено визначальні ознаки іншомовної компетентності у їх ефективній професійній діяльності. Обгрунтовано й експериментально перевірено модель формування іншомовної компетентності майбутніх менеджерів зовнішньоекономічної діяльності. Визначено педагогічні умови ефективного формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців економіко-управлінського профілю, апробовано програми дисципліни "Англійська мова за професійним спрямуванням", семінару-практикуму "Особливості проектного менеджменту", спецкурсу активного соціально-психологічного навчання "Попередження та подолання комунікативних бар'єрів", спрямованих на підвищення іншомовної компетентності менеджерів зовнішньоекономічної діяльності. Підготовка студентів аграрних спеціальностей до професійного спілкування в іншомовному середовищі Досліджено проблему підготовки студентів аграрних спеціальностей до професійного спілкування в іншомовному середовищі. Обгрунтовано суть і структуру даного спілкування. Визначено зміст, критерії та рівні готовності майбутніх фахівців до професійного спілкування в іншомовному середовищі, обгрунтовано педагогічні умови її формування. Розроблено модель підготовки студентів аграрних спеціальностей до професійного спілкування в іншомовному середовищі. Експериментально доведено її ефективність і доцільність застосування у начальному процесі аграрних ВНЗ. Психологічні особливості формування основ професійного іміджу у майбутніх педагогів Розкрито зміст психологічної суті іміджу фахівця освіти. Розглянуто концепції, що розкривають механізми прояву самопрезентації та професійного самоствердження. Класифіковано ознаки іміджу та фактори, що визначають їх формування. Здійснено емпіричне дослідження та встановлено відмінності у сприйнятті та прояві ознак іміджу педагога залежно від аудиторії. Виділено типи іміджу за проявом професійно важливих й особистісних особливостей, а саме: збалансований, суперечливий, інертно-напружений, спонтанно-інертно-пасивний. У межах кожного типу встановлено головні детермінанти, що сприяють формуванню позитивного іміджу майбутніх педагогів. Розроблено систему психологічних засад формування та корекції позитивного іміджу майбутніх педагогів з метою забезпечення свідомого використання набутих знань для подальшого професійного самовдосконалення та самопрезентації. Апробовано зазначену систему та виявлено позитивні зміни за умов мотиваційної та самопрезентативної бази формування іміджу майбутніх педагогів. Соціально-психологічні умови формування конкурентоздатності майбутніх менеджерів Проаналізовано соціально-психологічні умови формування конкурентоздатності майбутніх менеджерів. Наведено теоретичне обгрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження з проблеми цього формування. Розкрито сутність конкурентоздатності особистості, зокрема менеджерів. Проаналізовано структуру конкурентоздатності майбутніх менеджерів, яка включає загальні психологічні характеристики, що забезпечують ефективність менеджерської діяльності (як виду професійної діяльності), а також спеціальні психологічні характеристики, які забезпечують ефективність безпосередньо менеджерської діяльності. Виявлено низький рівень конкурентоздатності майбутніх менеджерів та відсутність динаміки її розвитку протягом усього періоду навчання у ВУЗ. Зафіксовано певну диспропорцію у розвитку головних структурних компонентів конкурентоздатності. Обгрунтовано, що до основних умов формування конкурентоздатності майбутніх менеджерів у процесі навчання у ВУЗ належать: визначення змісту соціально-психологічної підготовки майбутніх фахівців з проблеми конкурентоздатності менеджерів (спрямованої на розкриття сутності конкурентоздатності та основних її елементів), моделювання управлінських ситуацій, які виникають в діяльності менеджерів за умов конкуренції, залучення студентів до активної пізнавальної діяльності та міжособистісної взаємодії у процесі розв'язання управлінських ситуацій, а також розробка індивідуальних програм розвитку конкурентоздатності.
|