-
Становлення змісту шкільної початкової математичної освіти в Україні (60-і роки XIX - 30-і роки ХХ ст.)
Досліджено проблему
ст.
новлення змі
ст.
шкільної
початкової математичної
освіти
в Україні (18
60-ті
- 19
30-ті
рр.). Запропоновано науково обгрунтовані та узагальнені теоретико-методологічні засади розвитку змі
ст.
початкової математичної
освіти
, його
ст.
уктури, особливо
ст.
кон
ст.
уювання з метою впровадження найбільш ефективних і оптимальних елементів до практики роботи сучасної початкової школи
України
. Показано необхідні
ст.
ст.
орення нової си
ст.
ми початкової математичної
освіти
. Визначено основні етапи розвитку змі
ст.
шкільної
початкової математичної
освіти
України
о
ст.
нньої третини
XIX
- першої третини XX
ст.
Конкретизовано дидактичні підвалини формування та
ст.
уктурування змі
ст.
даної
освіти
та психолого-педагогічні вимоги до нього. Розкрито загальне та специфічне у розвитку змі
ст.
початкової математичної
освіти
різних регіонів
України
у зазначений період. Подано цілісний аналіз поглядів педагогів-математиків цього періоду. Висвітлено здобутки та втрати сучасних теоретичних засад формування та
ст.
уктурування змі
ст.
початкової математичної
освіти
.
-
Теоретико-методичні засади трансформації сучасної шкільної історичної освіти
Розроблено теоретичні та методичні засади трансформації
шкільної
і
ст.
ричної
освіти
на сучасному етапі. Розроблено си
ст.
му принципів побудови
шкільної
і
ст.
ричної
освіти
на базі викори
ст.
ння особи
ст.
сно орієнтованого підходу. Уточнено основні етапи трансформаційних процесів і визначено підходи щодо формування мети та завдань сучасної
шкільної
і
ст.
ричної
освіти
. Вперше здійснено си
ст.
мний аналіз змі
ст.
навчання
і
ст.
рії
. Розроблено теоретичну модель компетентнісно орієнтованої програми з
і
ст.
рії
на базі комплексного уявлення про і
ст.
ричну свідомі
ст.
. Обгрунтовано основні шляхи удосконалення освітніх
ст.
ндартів. Здійснено си
ст.
мний аналіз практики викладання
і
ст.
рії
в інноваційних педагогічних си
ст.
мах та за технологіями розвивального навчання та повного засвоєння навчального матеріалу. Розроблено підходи, згідно з якими здійснено аналіз інноваційної цінно
ст.
підручника. Виявлено тенденції трансформаційних процесів у навчанні
і
ст.
рії
у школі, визначено рівень підготовлено
ст.
учителів
і
ст.
рії
до впровадження інновацій і чинники впливу на даний процес.
-
Класична греко-римська міфологія та культура в системі шкільної історичної освіти
Класична греко-римська міфологія та культура в си
ст.
мі
шкільної
і
ст.
ричної
освіти
: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 [Електронний ресурс] / Л.Б. Кулікова; Ін-т педагогіки АПН
України
. — К., 2006. — 40 с. — укp.
На під
ст.
ві узагальнення результатів і
ст.
рико-педагогічного дослідження проблеми класичної греко-римської міфології та культури в си
ст.
мі
шкільної
і
ст.
ричної
освіти
(ШІО) уперше си
ст.
матизовано та проаналізовано перекладні зарубіжні та вітчизняні навчальні літературні джерела з
ст.
родавньої світової
і
ст.
рії
, античної міфології та культури, що викори
ст.
вувалися в си
ст.
мі вітчизняної класичної
освіти
у період XVIII - XX
ст.
Розглянуто питання
і
ст.
рії
ст.
орення та вдосконалення навчальних літературних джерел з античної
і
ст.
рії
та міфології для гімназій, виданих у даний період. Наведено результати навчання авторського курсу "Класична греко-римська міфологія", які підтвердили правильні
ст.
висунутих положень концепції та гіпотези про те, що антична міфологія - це сучасний предмет, що має поліфункціональне значення в і
ст.
ричній і педагогічній реально
ст.
, якісно доповнює змі
ст.
ШІО, забезпечуючи загальнокультурні потреби реальної практичної діяльно
ст.
.
-
Становлення і розвиток нової системи освіти в УСРР у 20-ті роки
Висвітлено процес
ст.
новлення та розвитку єдиного освітнього комплексу в Україні у 20-і
роки
. Досліджено розробку та сутні
ст.
концепції та моделі
освіти
в УСРР, розвиток мережі та
ст.
уктури, си
ст.
му фінансування та
ст.
н матеріально-технічної бази навчальних закладів. Проаналізовано кадровий склад у
ст.
нов
освіти
, матеріальне забезпечення та соціальний
ст.
тус педагогів, удосконалення навчальної, методичної та наукової роботи. Вивчено принципи і критерії комплектування учнівських і
ст.
дентських колективів, їх складу, діяльні
ст.
організацій учнів і
ст.
дентів з реформування си
ст.
ми
освіти
. Особливу увагу приділено в
ст.
новленню особливо
ст.
й національної си
ст.
ми
освіти
, позитивних тенденцій, звільненню нашої уяви від
ст.
рих і новітніх ідеологічних нашарувань, заповненню прогалин, виправленню припущених помилок.
-
Розвиток шкільної музичної освіти на Волині (кінець XIX - початок XX ст.)
Уперше си
ст.
мно відтворено ретроспективу
шкільної
музичної
освіти
правобережного регіону
України
, що відбувалася за особливих соціокультурних умов. Проаналізовано вплив загального культурного фону музичної
освіти
у вищій та професійній школі на розвиток
шкільної
музичної
освіти
у досліджуваний період. Виявлено провідні тенденції її розвитку протягом тривалого і
ст.
ричного проміжку часу. До наукового обігу вперше введено декілька архівних джерел.
-
Система підготовки вчителя історії у Польщі (80 - 90-ті роки ХХ століття)
На під
ст.
ві аналізу спеціальної та психолого-педагогічної літератури, навчальних планів і програм для і
ст.
ричних факультетів університетів і педагогічних ін
ст.
тутів ретроспективно розглянуто розвиток си
ст.
ми професійно-педагогічної підготовки вчителів
і
ст.
рії
, розкрито основні тенденції реорганізації і
ст.
ричної
освіти
у Польщі за о
ст.
нні двадцять років. Визначено етапи розвитку і
ст.
ричної
освіти
у вищих навчальних закладах за умов соціально-політичної та економічної кризи в Польщі у 1980-х рр. та реформування
освіти
у 1990-х рр. Визначено тенденції щодо зміни та удосконалення змі
ст.
та
ст.
уктури професійно-педагогічної підготовки польських вчителів
і
ст.
рії
. Обгрунтовано науково-методичні вимоги до сучасного вчителя
і
ст.
рії
у Польщі. Визначено можливо
ст.
викори
ст.
ння позитивного досвіду підготовки вчителів
і
ст.
рії
в університетах і педагогічних ін
ст.
тутах Польщі для вищих навчальних закладів
України
.
-
Становлення та розвиток шкільної географічної освіти в Україні (XIX - XX ст.)
Здійснено си
ст.
мний аналіз теорії та практики розвитку
шкільної
географічної
освіти
в Україні. Визначено та науково обгрунтовано етапи і тенденції її розвитку на під
ст.
ві детермінованого аналізу конкретно-і
ст.
ричних умов. Висвітлено особливо
ст.
ст.
новлення географічної
освіти
. Проаналізовано загальні тенденції розвитку та характерні особливо
ст.
викладання географії у школах
України
XIX
- XX
ст.
Значну увагу приділено змі
ст.
географічної
освіти
, її методологічному забезпеченню. Показано значущі
ст.
нормативно-правової бази нашої країни щодо
ст.
новлення та розвитку
шкільної
географії. Проаналізовано виховний потенціал географії як навчального предмета, виявлено прогно
ст.
чні тенденції її розвитку у сучасній школі. З викори
ст.
нням і
ст.
ричного підходу з'ясовано закономірно
ст.
розвитку
шкільної
географічної
освіти
.
-
Проблема формування характеру особистості в історії розвитку української педагогічної думки (60-ті роки XIX - 60-ті роки ХХ ст.)
Досліджено характерологічну проблематику у працях українських педагогів 1860 - 1960 рр. Проаналізовано суспільно-і
ст.
ричні передумови виникнення та дослідження проблеми формування характеру у вітчизняній педагогіці. Розглянуто ідеал характеру - характерні
ст.
,
ст.
орений українськими ученими-педагогами, сутні
ст.
якого полягає у розвитку морально-вольових яко
ст.
й, які визначають спрямовані
ст.
діяльно
ст.
особи
ст.
ст.
та її здатні
ст.
долати труднощі. Розроблено схему
ст.
уктури характеру, розглянуто її емоційну, інтелектуальну, вольову, ціннісно-орієнтаційну сфери, сконцентровані навколо головної життєвої мети. Визначено основні чинники формування характеру (біологічний, навколишнього середовища та свободи волі), проаналізовано їх вплив на його
ст.
новлення. Доведено пріоритетне значення факторів навколишнього середовища та особи
ст.
ст.
ї волі людини у формуванні її характеру, які в педагогічних дослідженнях вітчизняних педагогів трактувалися як
виховання
та само
виховання
. Виділено найбільш сприятливі для
виховання
храктеру особи
ст.
ст.
засади організації її діяльно
ст.
: цілеспрямовані
ст.
, само
ст.
йні
ст.
, активні
ст.
, відповідні
ст.
задаткам, здібно
ст.
м та можливо
ст.
м, прагнення до змагання, з'язок з діяльні
ст.
колективу. Обгрунтовано доцільні
ст.
викори
ст.
ння розроблених українськими педагогами-характерологами ідей у сучасній педагогіці з метою
виховання
особи
ст.
ст.
з активною життєвою позицією, здатної успішно діяти за умов громадянського суспіль
ст.
а та ринкової економіки.
-
Суспільно-політична обстановка в СРСР в 20-ті–30-ті роки
План
В
ст.
п 3
1. Економічна криза та НЕП 3
2. Виникнення СРСР 5
3. Соціально-економічний розвиток СРСР у
30-ті
роки
9
4. Зовнішня політика СРСР у 20-
30-ті
роки
12
Література 15