|
На данном сайте собрана коллекция ссылкок на документы: аналитические статьи, рефераты, книги, ГОСТЫ, авторефераты диссертаций, статистичесткие данные, маркетинговые исследования, бизнес-планы...
|
Смотрите также: Балетмейстерське мистецтво і становлення української сценічної хореографії у контексті розвитку європейської художньої культури 10 - 30-х років XX століття Розглянуто проблеми розвитку балетмейстерського мистецтва й утвердження українського сценічного танцю у контексті поступу європейської художньої культури першої третини XX ст. На підставі дослідження складних процесів розвитку європейської хореографії та становлення українського танцювального мистецтва та балетного театру в естетико-філософському, культурологічному й історичному аспектах відображено вплив на них таких напрямків художньої культури межі XIX - XX ст., як імпресіонізм та експресіонізм. Звернення до названих напрямків з погляду стилю як структурно-типологічної категорії мистецтва дозволило розглянути основні естетичні категорії хореографічного мистецтва - "зображальне" та "виражальне", які зумовили розвиток світового хореографічного мистецтва та українського сценічного танцю даного періоду. На підставі обгрунтування поняття "стиль" та поглибленого аналізу танцювальної структури творів українських балетмейстерів 1910 - 1930-х рр. виявлено внутрішні стилеутворювальні елементи національного народного танцю - його системи знакових абстракцій. Акторське мистецтво В.М.Чистякової як явище української театральної культури ХХ сторіччя: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 [Електронний ресурс] / Сергій Іванович Гордєєв; Харківська держ. академія культури. — Х., 2005. — 21 с. — укp. Рукописний документ і його місце в контексті національної культуриПЛАН
Вступ 3
І. Рукописи княжої доби 5
а) ХІ століття 5
б) ХІІ століття 12
в) ХІІІ століття 18
ІІ. Мистецтво української рукописної книги ХІV - ХІІ століть 20
ІІІ. Вплив друкарства на рукописні документи 25
Висновок 29
Література 31
Культурні процеси в Україні 90-х років ХХ століття (на прикладі державних закладів культури) Досліджуються культурні процеси в Україні 90-х років XX століття на прикладі державних закладів культури. Визначаються основні етапи розвитку культурного життя в період соціально-економічних перетворень, їх вплив на фінансову політику та кадрове забезпечення закладів культури. Експресіонізм в контексті західноєвропейської культури ХХ століття Дисертація присвячена дослідженню феномена "експресіонізм" в контексті західноєвропейської культури XX століття. Розглядається естетико-мистецтвознавче підгрунтя західноєвропейського експресіонізму та його місце в діалозі культур "Захід-Схід" в контексті компаративістського аналізу. Реконструйована історія становлення і розвитку експресіонізму, обгрунтовані його естетико-мистецтвознавчі засади, специфіка прояву у різних видах мистецтва. Експресіонізм досліджено як напрямок у сучасному мистецтві, що має корені у світовій філософській думці і обумовлений динамікою розвитку художнього мислення. З'ясовані типи творчого процесу експресіоністів відповідно до видової специфіки мистецтва. В пропонованому дослідженні експресіонізм розглядається не лише як мистецький напрямок, а, передусім, як специфічний духовний простір в західноєвропейській культурі XX століття, якому притаманне самобутнє світобачення, здатне виконати інтегративну функцію у діалозі "Захід-Схід". З історії становлення кримської організації українського товариства охорони пам'яток історії та культури в другій половині 60-х рр. ХХ ст Із реалізацією поточних та перспективних завдань розвитку історичного краєзнавства в другій половині 60-х рр. ХХ століття були нерозривно пов'язані зусилля державних органів і громадських організацій Криму в галузі охорони пам'яток історії та культури. На півострові активно проводила комплекс заходів щодо виявлення, збереження, дослідження і популяризації пам'яток археології, історії, архітектури, монументального мистецтва Кримська організація Українського товариства охорони пам'яток історії та культури (УТОПІК). Вивчення досвіду цієї організації буде сприяти виробленню подальших загальнодержавних й регіональних програм дослідження рідного краю, поліпшенню роботи системи охорони пам'яток. Мета даного дослідження - розглянути перші заходи на шляху становлення Кримської організації УТОПІК. Масова культура в контексті демократичних перетворень XX століття Досліджено феномен "масова культура" у контексті демократичних процесів XX століття. Розглянуто культурно-історичні та соціальні передумови виникнення та становлення феномену, досліджено його трактування в основних концепціях масової культури XX століття. Обгрунтовано вплив демократичних перетворень у соціально-економічних процесах на розвиток масової культури. Проаналізовано правомірність протиставлення "масового" та "елітарного" мистецтв, співвідношення масового мистецтва та фольклору. Визначено, що протягом останнього століття відбувається зближення "масового" та "елітарного" мистецтва, що породжує своєрідність культури постмодернізму. Музична діяльність Гната Хоткевича в контексті української культури першої третини ХХ століття (за матеріалами Центрального Державного історичного архіву, м.Львів) Уперше у вітчизняному музикознавстві на базі опублікованих та раніше не використовуваних у науковій літературі рукописів з особистого фонду, що зберігаються в Центральному Дерджавному історичному архіві (ЦДІА) м.Львова, розглянуто творчість Г.Хоткевича у контексті культурно-громадянських і мистецьких тенденцій на межі XIX - XX ст. та перших десятиліть XX ст. З використанням архівних матеріалів, виявлених у фондах ЦДІА м.Львова та бібліотеках, проведено систематизацію музичної спадщини Г.Хоткевича. Введено до наукового обігу значну кількість раніше не використовуваних архівних джерел, що дозволяють достовірно реконструювати невідомі сторінки життя та творчості митця. На підставі аналізу фрагментів статей, заміток і нарисів естетико-філософського змісту виявлено засади синкретизму його музичної та театральної діяльності. Проаналізовано більшість репрезентативних зразків камерно-вокальної, вокально-симфонічної, інструментальної та музично-сценічної творчості Г.Хоткевича й окреслено еволюцію його стилю. Творча діяльність Національного академічного театру опери та балету України ім. Т.Г.Шевченка в контексті розвитку української художньої культури (1991 - 2001) Уперше в українському мистецтвознавстві та культурології досліджено творчу діяльність Національного академічного театру опери та балету України ім. Т.Г.Шевченка впродовж останнього десятиліття XX ст. у контексті історичного розвитку української художньої культури. Висвітлено історичну динаміку формування нових тенденцій розвитку провідного оперно-балетного театру України в його ставленні до традицій і створенні сучасного українського репертуару. Визначено форми та напрямки інтеграції національного музично-сценічного мистецтва в європейський і світовий культурний процес. Виявлено шляхи та проблеми взаємодії Національного академічного театру опери та балету України ім Т.Г.Шевченка з соціокультурною реальністю, а також з публікою і театральною критикою. Визначено його місце та роль у культуротворчих процесах, а також художньо-творчому житті України. Введено до наукового обігу значну кількість нових документальних матеріалів, що розширює предметне поле дослідження феномену сучасної української оперно-балетної культури, формування інноваційної системи міжнародних взаємозв'язків і творчого взаємообміну. Доведено, що сучасне музично-театральне мистецтво є одним з найголовніших векторних напрямків і невід'ємною складовою у процесі розвитку й утвердження національної культури незалежної України.
|