Розглянуто проблему особливостей емоційного
розвитку
дітей
дошкільного
віку
залежно від соціально-психологічних умов виховання. Проаналізовано і визначено, що емоції становлять складне явище психіки, пов'язане з різними процесами та властивостями. Розкрито вплив біологічних і соціально-психологічних факторів на розвиток емоційної сфери дитини. Визначено чотири типи умов виховання, а саме: тільки в сім'ї, в сім'ї та дитячому садку, неповній сім'ї, дитячому
будинку
. Встановлено, що у структурі механізмів емоційного
розвитку
дітей
незалежно від
віку
і статі провідною є загальна емоційність. Показано, що діти, яких виховують у дитячому
будинку
, відрізняються від інших
дітей
більш вираженою фрустрацією, агресивністю, конфліктністю та меншим проявом сором'язливості. Вони мають також певні труднощі у спілкуванні. Розроблено систему попередження та коригування емоційно-негативних проявів у
дітей
дошкільного
віку
та апробовано її в навчально-професійній підготовці студентів-психологів.