-
Формування економічного мислення підлітків у процесі навчально-трудової діяльності
Розглянуто економічне
мислення
підлітків як процес опосередкованого й узагальненого пізнання явищ
економічної
дійсності в їх суттєвих властивостях, зв'язках та відношеннях, який відбувається на основі готовності до їх ос
мислення
, завдяки використанню прийомів розумової діяльності, і завершується формуванням економічних знань, їх переходом у переконання та реалізацією в практичній діяльності. Структурно економічне
мислення
представляє єдність мотиваційного, змістового, операційного та дієво-практичного компонентів. Розкрито сутність, основні риси та критерії рівня сформованості у школярів
економічного
мислення
. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови, які забезпечують підвищення успішності формування
економічного
мислення
підлітків у навчальному процесі. Побудовано методику формування
економічного
мислення
підлітків на уроках трудового навчання, експерименальна перевірка якої підтвердила її ефективність.
-
Зародження та розвиток економічної теорії
1. ЗАРОДЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕОРІЇ 2
2. ПРЕДМЕТ І ФУНКЦІЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕОРІЇ 5
3. ОСНОВНІ МЕТОДИ ПІЗНАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ 13
-
Еволюція економічної теорії в Україні у другій половині XIX- першій третині XX століть
Досліджено еволюцію
економічної
теорії
в Україні у зазначений період. Виявлено основні закономірності та тенденції цієї еволюції, її рівень і відповідність світовим стандартам
економічної
теорії
на різних етапах її розвитку в системах класичного та неокласичного аналізу і синтезу. Висвітлено сутність модифікації в СРСР у 1920-ті рр.
економічної
теорії
у позаринкову концепцію економіки та вплив останньої на вітчизняну та світову науку та практику. Проаналізовано стан і методологію досліджень в Україні у 1920 - 2000 роках ретроспективи української
економічної
думки, визначено шляхи піднесення її науково-практичної функції за сучасних умов.
-
Культура мислення, особливості управлінського мислення
1. Культура
мислення
2
2. Управлінські рішення як результат управлінського
мислення
11
3. Моделі та методи управлінського
мислення
22
Література 32
-
Художнє мислення в контексті естетичної теорії
Здійснено комплексний, філософсько-естетичний аналіз художнього
мислення
як індивідуально-інтелектуального та соціокультурного явища. Досліджено генезис наукових уявлень про нього, здійснено типологізацію за видово-родовими ознаками. Розглянуто чинники його детермінації, пізнавальні та творчі можливості. Визначено статус поняття "художнє
мислення
" у сучасній науці. Розглянуто художнє
мислення
інакологічною інформаційно-пізнавальною стратегією, зумовленою у витоках грунтування на естетичних чинниках, яка породжує пізнавально-творчі та культурно-значущі новації.
-
Внесок учених Київського національного економічного університету у розвиток економічної науки в Україні (перша третина ХХ ст.)
Вперше системно досліджено науковий доробок учених Київського національного
економічного
університету першої третини XX ст. Проаналізовано наукові праці С.Є.Слуцького, М.В.Довнар-Запольського, К.Г.Воблого, Р.М.Орженцького, О.О.Русова, Л.М.Яснопольського, М.В.Птухи, П.Л.Кованька, О.П.Оглоблина, С.І.Гольдельмана, висвітлено їх внесок у розвиток
економічної
науки в Україні. Зроблено висновок, що наукові дослідження університетських учених-економістів суттєво вплинули та визначили особливості подальшого розвитку
економічної
науки в Україні, а в окремих випадках - у всьому світі. Розглянуто тенденції розвитку
економічної
науки й освіти в Україні у першій третині XX ст., охарактеризовано соціально-економічні передумови заснування Київського національного
економічного
університету. Розкрито роль наукових розробок університетських учених у становленні наукових шкіл і
формуванні
основних напрямків економічних досліджень в Україні у першій третині XX ст.
-
Методологічні аспекти історії економічної теорії в контексті її розвитку
Висвітлено методологічні засади історії світової та української
економічної
думки протягом XIX - XX ст. З'ясовано визначальну роль методології дослідження у теоретичному пізнанні соціально-економічних явищ, історичного процесу становлення та розвитку
економічної
науки, прогресу наукового знання. Проаналізовано основні моделі розвитку
економічної
науки у досліджений період та визначено основні напрямки інтерпретації історії політичної економії (
економічної
теорії
). Досліджено питання розробки концептуальних основ
економічної
теорії
(предмета та методу, функцій, структури, понятійно-категоріального апарату, періодизації розвитку, плюралізму шкіл і напрямів, класифікації економічних концепцій і наук) та їх відбиття в історії світової та вітчизняної
економічної
думки. Висвітлено основні концепції ринкових перетворень в Україні 1990-х рр. Здійснено порівняльний аналіз системних економічних трансформацій, їх передумов та соціально-економічних наслідків в Україні та ряді інших країн.
-
Контрольна робота з основи економічної теорії
основи
економічної
теорії
-
К/р з економічної теорії
1. Об’єкт, предмет і завдання
економічної
теорії
3
2. Власність та засоби виробництва 8
3. Складні форми бізнесу 15
Список використаної літератури 20