|
На данном сайте собрана коллекция ссылкок на документы: аналитические статьи, рефераты, книги, ГОСТЫ, авторефераты диссертаций, статистичесткие данные, маркетинговые исследования, бизнес-планы...
|
Смотрите также: Класичний і некласичний підходи у соціально-філософському дослідженні економічної сфери суспільства (порівняльний аналіз) Проведено порівняльний методологічний аналіз класичного та некласичного підходів у соціально-філософському осмисленні економічної сфери різнотипних за своєю природою суспільств - доіндустріального, індустріального та постіндустріального. Виявлено найважливіші підходи у соціально-філософському вивченні сфери економічної життєдіяльності людей, розкрито її сутність, статус та функції. Розглянуто характерні риси та можливості класичного підходу у дослідженні економічної сфери доіндустріального та раннього індустріального суспільств. Осмислено своєрідність, досягнення та недоліки соціально-філософського вчення Маркса як завершення класичного і першої спроби некласичного осягнення самобутності економічної сфери та її ролі у класичному індустріальному суспільстві. Розкрито особливості, досягнення та перспективи некласичного підходу до вивчення економічної сфери життя доіндустріального та постіндустріального соціумів. Методи аналізу і прогнозування розвитку підприємств сфери послуг Проведено комплексне дослідження природи, суті, особливостей послуг як економічної категорії та підприємств сфери послуг як системи. Наведено визначення послуг, на підставі економічних теорій розроблено їх класифікацію. Розглянуто організаційний аспект управління підприємствами сфери послуг. Розроблено концепцію застосування статистичної інформації, системи показників і методів аналізу, а також прогнозування розвитку підприємств сфери послуг. З метою обгрунтування управлінських рішень запропоновано методи інтегральної оцінки діяльності сфери послуг на різних рівнях: підприємство, регіон, економіка в цілому. За допомогою кореляційно-регресійного та індексного методів досліджено вплив соціально-економічних чинників на обсяги послуг. Проведено прогнозні розрахунки розвитку підприємств сфери послуг з використанням побудованих трендових та авторегресійних моделей. Проаналізовано тенденції та перспективи розвитку зовнішньої торгівлі послугами. Наведено кількісні характеристики як інструменти регулювання інтеграції ринку послуг у світову економіку, розроблено програму розвитку підприємств сфери послуг. Формування ринку послуг в трансформаційній економіці Розглянуто роль, місце та тенденції формування ринку послуг у трансформаційній економіці України. Визначено чинники зростаючої ролі сфери послуг в індустріально розвинутих країнах, обгрунтовано необхідність її прискореного розвитку в економіці України. Виокремлено високу диференційованість товару-послуги в одному й тому ж виді діяльності сфери послуг, уточнено трактування послуги в економічній системі, мінливість і залежність ціноутворення від економічних і неекономічних факторів, детермінованих якісних ознак послуги. Розроблено методологію статистичної класифікації видів послуг, їх виміру та порівняння з іншими сферами народного господарства. Запропоновано шляхи поліпшення державного регулювання ринку послуг з метою забезпечення економічної стабільності та підвищення рівня життя населення. Маркетинговий механізм управління розвитком підприємств сфери послуг Обгрунтовано, що значення маркетингу послуг у національній економіці полягає в тому, що вона повинна забезпечити реальні структурні зрушення, поглибити ринкові відносини у змішаній економіці, забезпечити на належному рівні поповнення бюджету та високу зайнятість населення. За результатами дослідження розроблено парадигму розвитку сфери послуг в Україні, принципи, критерії, методи та моделі, на яких грунтуються умови формування маркетингового механізму управління розвитком цієї сфери. Досліджено організацію управління розвитком на цільовому ринку телекомунікаційних послуг. Запропоновано модель трансформації стратегії маркетингу професійних послуг на регіональному рівні, концепцію синтезу маркетингового механізму управління спортивно-оздоровчими комплексами регіону, методи розробки й аналізу процесу маркетингу послуг. Обгрунтовано положення, які визначають важливість упровадження сучасних технологій комунікації до практики підприємств сфери послуг, зокрема, аутоторсингу та латерального маркетингу. Обгрунтовано методологічний підхід до організації й управління концептуальними проектами у рамках надання професійних послуг. Економічне регулювання розвитку сфери туристичних послуг Дисертація присвячена розробленню комплексу теоретико-методичних положень щодо формування політики динамічного розвитку та економічного регулювання сфери туристичних послуг і обгрунтуванню методів підвищення ефективності її функціонування в ринкових умовах. Розроблено методику бальної оцінки туристичного потенціалу територій, обгрунтовано концептуальну модель регіональної політики розвитку туристичної сфери. Запропоновано схему формування туристичної ринкової інфраструктури та обгрунтовано напрями вдосконалення механізму економічного регулювання розвитку туристичної сфери, який передбачає впровадження в практику туристичного господарювання рентних платежів. Трансформація регіонального комплексу соціально-комунальних послуг Здійснено науково-методичне обгрунтування напрямків удосконалення управління трансформаційними процесами регіонального комплексу соціально-комунальних послуг. Розглянуто суть категорії та надано визначення понять "трансформація", "соціально-комунальні послуги", "регіональний комплекс соціально-комунальних послуг". Проведено економічний аналіз стану та тенденцій трансформації комплексу даних послуг на прикладі Тернопільщини. Обгрунтовано напрямки удосконалення управління цими процесами. Сформульовано пропозиції щодо вдосконалення механізмів делегування методів державного (муніципального) регулювання діяльності підприємств сфери виробництва комунальних послуг. Розроблено рекомендації стосовно системи організаційно-економічних заходів з регулювання розвитку соціально-комунальних послуг у регіоні. Представлено пропозиції щодо вдосконалення методології моніторингу їх виробництва та споживання. Соціально-економічна ефективність експорту транспортних послуг України Теоретично обгрунтовано та розроблено методичні підходи до оцінювання соціально-економічної ефективності експорту транспортних послуг у зовнішньоекономічних зв'язках, залежність цих послуг від розвитку економіки. Показано, що за рівнем експорту транспортних послуг Україна відстає від розвинених країн світу у 5 - 7 разів, а від Данії та Голландії - у 20 - 25 разів. Україна має найвищий показник транзитності, який використовується неефективно. Розкрито суть поняття "експорт транспортних послуг", а також поняття "соціально-економічна ефективність транспортних послуг". З використанням екстраполяційних і регресійних моделей здійснено прогнозні розрахунки експорту транспортних послуг до 2012 р. За прогнозний період 2007 - 2012 рр. обсяг експорту транспортних послуг зросте з 5 355 млн до 9 500 млн дол. США. Проведено рейтингове оцінювання соціально-економічної ефективності експорту транспортних послуг та визначено пріоритетні транспортні галузі розвитку цих послуг (авіаційний, морський і трубопровідний транспорт). Зазначено, що експорт транспортних послуг за темпами суттєво випереджає темпи зростання експорту товарів. За цього його значущісь в економіці країни у перспективі буде більшою. Зокрема, за експертними оцінками до 2020 р., обсяг експорту транспортних послуг перевищить 20 млрд дол. США. Формування міжнародної конкурентоспроможності сфери послуг України Досліджено напрямки забезпечення міжнародної конкурентоспроможності сфери послуг України з метою рівноправного включення держави до світового ринку послуг на рівноправних засадах. Проаналізовано теоретико-методологічні засади міжнародної конкурентоспроможності, зокрема, теорії міжнародної торгівлі, принципи міжнародної конкурентоспроможності, визначено місце ринку послуг у світовій ринковій системі. Розглянуто сучасний стан світового ринку послуг, зокрема туристичних, висвітлено участь у них України. Визначено передумови участі України у міжнародному ринку транспортних послуг. Досліджено розвиток національного сегменту світового ринку фінансових і ділових послуг. Оцінено вплив вступу держави до СОТ на кокурентоспроможність ринку послуг. Розроблено пропозиції щодо удосконалення інвестиційного забезпечення формування міжнародної конкурентооспроможності сфери послуг України. Обгрунтовано науково-методичні підходи щодо оцінювання інвестиційного клімату регіону й удосконалення нормативно-правового забезпечення процесу інвестування як передумови міжнародної конкурентоспроможності сфери послуг. Визначено параметри оптимального режиму пільгового оподаткування у сфері послуг з урахуванням механізмів приватно-державного партнерства. Аналіз впливу розвитку туристської галузі на стан економіки та соціальної сфери УкраїниВСТУП 3
1. ТУРИЗМ ЯК ГЛОБАЛЬНЕ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЯВИЩЕ В СУЧАСНОМУ СВІТІ 5
1.1. Вплив туристської галузі на економіку та платіжний баланс держави 5
1.2. Економічна ефективність туризму 10
1.3. Туризм і соціальна сфера 13
2. АНАЛІЗ ВПЛИВУ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ НА СТАН ЕКОНОМІКИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ УКРАЇНИ 17
2.1. Туристська галузь України 17
2.2. Аналіз туристського ринку України та його вплив на стан економіки та соціальної сфери України 20
2.3. Перспективи залучення іноземних інвестицій в туристську галузь України 28
3. ФІНАНСОВО-КРЕДИТНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ ТА ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО РОЗВИТКУ ІНОЗЕМНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ 31
3.1. Економічні проблеми іноземного туризму в Україні 31
3.2. Фінансово-кредитні проблеми іноземного туризму в Україні 36
3.3. Соціальні питання розвитку іноземного туризму в Україні 40
ВИСНОВКИ 47
ЛІТЕРАТУРА 50
ДОДАТКИ 52
|