-
Експортний потенціал регіону та шляхи покращення його використання (на прикладі Чернівецької області)
Досліджено сутність експортного
потенціал
у
регіону
як економічної категорії. З'ясовано структуру і розкрито місце регіонального
потенціал
у експортування у системі "національна економіка - світове господарство". Визначено методологічні основи системи експортування
регіону
та її економічної оцінки, запропоновано методики визначення умов і джерел формування та ефективного використання конкурентних переваг на світовому ринку. Проаналізовано та висвітлено позиції економіки
регіону
в національній економічній системі, визначено та розкрито потенційні можливості забезпечення експортного успіху
регіону
на світовому ринку, досліджено й оцінено відповідність здійснюваної експортної діяльності регіональним експортним можливостям. На основі дослідження виявлено і запропоновано заходи щодо розвитку та активізації використання експортного
потенціал
у
регіону
. Визначено галузеві та географічні пріоритети експортування та надано рекомендації щодо стратегії географічної присутності регіонального експорту. З'ясовано напрями та запропоновано систему заходів щодо підвищення експортних можливостей основних секторів регіональної економіки, обгрунтовано необхідність створення та висвітлено напрями діяльності регіональної організації сприяння експортуванню.
-
Сучасний православний храм і проблема його родоводу (культурна спадщина в системі академічної освіти черкаського регіону)
Проаналізовано процеси становлення українського храму. Вказано на недостатню увагу до світоглядної системи сакральних споруд і пов'язаної з нею об'ємно-конструктивної системи. Наголошено на необхідності більш досконалого вивчення архітектурної спадщини України, зокрема
Черкаського
регіону
, як основи розвитку сакрального
потенціал
у загалом.
-
Економічний потенціал регіону та його ефективне використання в умовах ринкової трансформації
Розроблено науково-методичні підходи та практичні рекомендації щодо комплексної оцінки економічного
потенціал
у
регіону
й інтегральної оцінки ефективності
його
використання. Розкрито суть поняття "економічний
потенціал
регіону
" (ЕПР) та розглянуто
його
структуру. Розвинуто науково-методичні підходи до комплексної оцінки ЕПР. Наведено методику інтегральної оцінки ефективності використання ЕПР, що враховує вплив інвестиційного, інноваційного, природно-ресурсного та трудового
потенціал
ів. Удосконалено систему аналізу та діагностики ЕПР, що враховує класифікацію регіонів країни. Удосконалено підхід до управління ефективним використанням ЕПР, який базується на багатофакторній динамічній моделі. Запропоновано метод стимулювання ефективного використання економічного
потенціал
у
регіону
.
-
Ресурсний потенціал регіону та напрями удосконалення його використання
Обгрунтовано теоретико-методологічні засади формування ресурсного
потенціал
у
регіону
та розроблено практичні рекомендації удосконалення
його
використання. Поглиблено понятійний апарат і систематизовано методичні підходи до оцінки ефективності використання основних складових сукупного ресурсного
потенціал
у, обгрунтовано фактори та систему принципів
його
формування і використання в регіоні. Проведено комплексний аналіз і визначено особливості формування і використання наявних ресурсів
регіону
, структурно-динамічні зрушення компонентного складу та диспропорції розвитку ресурсної бази
регіону
у просторі та часі. Здійснено зонування та кластеризацію території за рівнем розвитку використання ресурсного
потенціал
у
регіону
. Розроблено організаційно-економічні важелі підвищення ефективності
його
використання, обгрунтовано інвестиційно-інноваційний вектор формування ресурсних можливостей та концептуальні основи формування екологобезпечної ресурсної стратегії розвитку
регіону
.
-
Експортний потенціал військово-промислового комплексу України: методичні аспекти оцінки та маркетинговий механізм його реалізації
Досліджено методичні аспекти визначення експортного
потенціал
у на рівні підприємств (організацій, корпоративних структур) військово-промислового комплексу (ВПК), а також розроблено методичні засади розбудови маркетингового механізму
його
максимізації. Доведено, що оцінку експортного
потенціал
у необхідно здійснювати через визначення виробничо-технологічного та маркетингового
потенціал
у підприємства, а також побудову багатокритеріальної моделі "конкурентоздатність експортера - привабливість ринку". Показано, що максимального ефекту у зовнішньоекономічній діяльності ВПК може досягти, якщо
його
управління буде побудовано на принципах концепції міжнародного маркетингу взаємовідносин.
-
Взаємодія шаруватих силікатів з поліакриламідами і неполярними вуглеводнями (на прикладі глин Черкаського родовища)
Теоретично обгрунтовано природу взаємодії шаруватих силікатів з поліакриламідами (ПАА) та неполярними вуглеводнями та нове вирішення проблеми підвищення гідросорбційних бетонітових глин
Черкаського
родовища. Запропоновано їх модифікацію за допомогою ПАА або неполярних вуглеводнів, що дозволяє використовувати модифіковані ПАА бентоніти для створення гідроізоляційних бар'єрів, а природні шаруваті силікати - для руйнації плівок нафтопродуктів на поверхні води. Встановлено, що кількість вуглеводнів, поглинених шаруватими силікатами за присутності води, зростає зі збільшенням розміру кристалів. Відзначено, що стосовно якості та ціни для руйнації плівок нафтопродуктів на поверхні води доцільно використовувати глини
Черкаського
родовища. Вперше виявлено, що поглинання вуглеводнів шаруватими силікатами призводить до підвищення їх водопоглинання та набухання.
-
Економічний потенціал регіону та регулювання його розвитку (в умовах ринкових перетворень)
На підставі аналітичного огляду вітчизняних і зарубіжних публікацій визначено суть, складові економічного
потенціал
у,
його
місце у процесі реформування економіки, проаналізовано та визначено організаційно-економічні передумови формування економічного
потенціал
у
регіону
, особливості
його
розвитку та раціонального використання за умов ринкових перетворень. Досліджено господарський комплекс Волині, що надало можливість проаналізувати сучасний стан та перспективи соціально-економічного розвитку прикордонної області, обгрунтовано методичні положення оцінки економічного
потенціал
у
регіону
. За результатами дослідження запропоновано організаційно-економічні механізми регулювання регіонального розвитку, які включають методичні положення щодо вдосконалення сучасних форм і методів програмного регулювання. Обгрунтовано методичний підхід до вибору стратегії регіонального розвитку, що базується на інноваційному механізмі формування конкурентоспроможної політики.
-
Експортний маркетинг виноробної продукції
Розкрито суть понять "експортний
потенціал
підприємства" та "експортний маркетинг продукції". Визначено принципову схожість отаннього з внутрішнім маркетингом підприємства. Запропоновано алгоритм оцінювання експортної діяльності підприємства, який дозволяє її визначити залежно від різних витрат і доходу, одержаного підприємством на зовнішніх ринках. На підставі аналізу зовнішньоекономічної діяльності виноробних підприємств Криму зроблено висновок, що лідером серед них є Національне виробниче аграрне об'єднання "Масандра". Відзначено, що конкурентна спроможність виноробної продукції підприємств Криму на зовнішніх ринках не є високою через надмірно велику собівартість і нетипову для зовнішніх ринків структуру виробництва вин (перевагу міцних і солодких вин). Вмзначено основні складові експортної маркетингової стратегії - пріоритетні ринки, ефективну структуру асортименту виноробної продукції. З використанням розробленої методики зроблено прогноз розвитку світового ринку вина та визначено перспективи експортної діяльності виноробних підприємств Криму.
-
Експортний маркетинг будівельних матеріалів
Розроблено теоретичні, методичні та прикладні питання удосконалення експортної маркетингової діяльності українських виробників будівельних матеріалів (БМ). Досліджено кон'юнктуру світового ринку БМ і динаміку розвитку вітчизняного ринку даної продукції, оцінено експортний
потенціал
галузі. Створено засоби та методи підвищення ефективності експортної діяльності українських виробників БМ на основі застосування елементної концепції маркетингу. Наведено економіко-математичну модель оптимізації експортної товарної програми підприємства-виробника БМ, орієнтовану на максимізацію
його
прибутку з дотриманням певних обмежень.