-
Допрофесійна підготовка майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія" в умовах профільного навчання
Обгрунтовано та розроблено методику допрофесійної підготовки майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія" за умов профільного
навчання
з метою успішної адаптації до педагогічного ВНЗ. Розкрито різні підходи до трактування понять "
технологія
", "абітурієнт", "готовність майбутніх студентів до системи
навчання
", "пізнавальна активність", "організаційно-методична самостійність", обгрунтовано суть допрофесійної підготовки. Розроблено структурно-функціональну модель підготовки майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія", яка передбачає етапи даного процесу, а саме:
навчання
у школі, на факультеті довузівської підготовки, у педагогічному ВНЗ. Розроблено методику допрофесійної підготовки майбутніх учителів освітньої галузі "Технологія", яка дозволяє визначити основні етапи діяльності вчителя й учня, викладача й абітурієнта. Результати дослідження експериментально апробовано у процесі допрофесійної підготовки майбутнього вчителя освітньої галузі "Технологія".
-
Організаційно-педагогічні умови професійного навчання фахівців комерційного профілю (на матеріалі навчально-тренувальної фірми)
Дидактично обгрунтовано організацію професійного
навчання
фахівців
комерційного профілю у системі професійно-технічної освіти, розроблено навчально-методичний комплекс для забезпечення такої підготовки, що включає навчальні плани та програми зі спеціальності "Комерційна діяльність", комплексні завдання для підсумкового контролю умінь та знань студентів. Розроблено організаційно-педагогічне забезпечення діяльності навчально-тренувальної фірми в модельному центрі підготовки та перепідготовки
фахівців
, її структуру, юридичне та фінансове забезпечення, "Положення про навчально-тренувальну фірму".
-
Методика навчання майбутніх фахівців аграрного профілю засобами комп'ютерної графіки
Розглянуто комп'ютерну графіку як елемент нових інформаційних технологій
навчання
, висвітлено теоретичні та методичні аспекти її застосування на всіх етапах процесу
навчання
та розроблено методику
навчання
студентів аграрних освітніх закладів засобами комп'ютерної графіки. Відзначено, що у процесі підготовки майбутніх
фахівців
аграрного профілю велика кількість навчальних дисциплін потребує наочних посібників (природничих, технічних, тощо), які необхідно поновлювати відповідно до вимог сучасного розвитку науки та техніки. Запропонована методика дає змогу демонструвати візуальний матеріал, виготовлений у вигляді послідовності комп'ютерних слайдів, за допомогою проекційної техніки під час лекції, використовувати для повторення та самостійного опрацювання теми в інформаційно-пошукових програмних засобах, в тренувальних та контролюючих програмах. Наведено методичні рекомендації щодо використання комп'ютерної інформації на всіх етапах процесу
навчання
.
-
Методологічні основи автоматизованого навчання фахівців з використанням інтелектуальних інформаційних технологій
На підставі аналізу та наукового узагальнення фактів і явищ, пов'язаних з впровадженням у процеси
навчання
методів автоматизації, виявлено тенденції та закономірності їх розвитку щодо підготовки
фахівців
. Розроблено концептуальні та принципові положення використання інтелектуальних інформаційних технологій
навчання
. Уперше формально описано процес одержання знань студентами на засадах комплексного застосування логічних і евристичних моделей, що відрізняються від існуючих, використанням інтелектуальних інформаційних технологій. Розроблено системну трирівневу модель знань процесу
навчання
, у якій використовується комбіноване уявлення у вигляді семантичної моделі верхнього рівня, що забезпечує інтелектуальну підтримку само
навчання
студентів за рахунок використання знань викладачів у комп'ютерній формі. Удосконалено структурно-логічні моделі процесу
навчання
за рахунок використання формального представлення професійних знань викладачів, що дозволяє раціонально інтегрувати елементи традиційних освітніх методик до інноваційної освітньої технології, що забезпечує індивідуальну комп'ютерну віртуальну взаємодію студента та викладача. Розвинуто методи лінгвістичного забезпечення інформаційних систем автоматизованого
навчання
на підставі створення знання-орієнтованих моделей, що забезпечують побудову об'єктивно-орієнтованих словниково-довідкових засобів для лінгвосемантичної підтримки освітніх процесів.
-
Шляхи співпраці фахівців галузі охорони здоров'я, валеології, фізичної культури і спорту у підготовці майбутніх фахівців з фізичної реабілітації
Розкрито професійні аспекти підготовки майбутніх
фахівців
з фізичної реабілітації у СумДПУ ім. А.С. Макаренка за рахунок впровадження у навчальний процес новітніх фізкультурно-оздоровчих реабілітаційних технологій шляхом співпраці різних
фахівців
галузі охорони здоров'я, валеології, фізичної культури і спорту.
-
Технологія навчання гри в баскетбол учнів загальноосвітньої школи
Вперше розроблено технологію концентрованого
навчання
гри в баскетбол учнів VI класу загальноосвітньої школи. Наведено технологічні схеми
навчання
окремих прийомів, тактичної й ігрової підготовки та завдання для самостійної роботи. Визначено сприятливий вік для
навчання
гри в баскетбол учнів загальноосвітньої школи. Удосконалено систему тестів оцінки рівня оволодіння шестикласниками прийомами гри в баскетбол та грою в цілому. Визначено педагогічні умови ефективної реалізації технології концентрованого
навчання
гри в баскетбол, здійснено її апробацію. На підставі результатів анкетування та дослідження рівня фізичної підготовки, соматичного здоров'я, пізнавальних процесів учнів експериментальних класів до та після педагогічного експеримента підтверджено ефективність використання запропонованої технології концентрованого
навчання
гри в баскетбол.
-
Моделі та інформаційна технологія підтримки самостійного навчання, що базується на компетентнісному підході
Проведено аналіз існуючих комп'ютерних систем підтримки
навчання
щодо підтримки самостійного
навчання
.Розроблено методологічні й алгоритмічні засади створення інформаційної технології підтримки самостійного
навчання
, що базується на КП, а саме: загальна схема постійного
навчання
, модель компетенцій і метод злиття таксономій компетенцій, що належить до різних предметних областей, алгоритм знаходження об'єднаних таксономій цільових компетенцій для різних навчальних ситуацій й алгоритм пошуку індивідуального маршруту
навчання
професійним компетенціям, що базується на МАІ. Запропоновано інтернет-технологію для підтримки самостійної навчальної діяльності на базі розроблених математичної моделі й алгоритмів.
-
Допрофесійна підготовка майбутніх учителів освітньої галузі "технологія" в умовах профільного навчання
Обгрунтовано та розроблено методику допрофесійної підготовки учителів освітньої галузі "Технологія" за умов профільного
навчання
до вступу у педагогічні ВНЗ. Описано структурно-функціональну модель підготовки учителів даної освітньої галузі, етапи процесу допрофесійної підготовки учителів, зокрема, в школах, на курсах підготовки до вступу у ВНЗ. Викладено методику допрофесійної підготовки учителів освітньої галузі, визначено основні етапи діяльності вчителя та учня, викладача й абітурієнта.
-
Гуманістично-зорієнтовані технології навчання дисциплін природничого циклу в загальноосвітній школі (кінець XX - початок XXI ст.)
Уперше здійснено історико-педагогічний, ретроспективний і компаративний аналіз розвитку технологій
навчання
учителів-природничників позиції освітніх процесів в Україні за період 1979 - 2001 рр., визначено його етапи. Висвітлено суть понять "гуманізм", "гуманізація", "гуманітаризація" як педагогічні категорії, а також "педагогічна
технологія
", "базова гуманістично-зорієнтована
технологія
навчання
". Визначено тактичні принципи гуманізації та гуманітаризації викладання предметів природничого циклу.