-
Методика формування проектувальних умінь у майбутніх інженерів-педагогів економічного профілю засобами комп'ютерних технологій
Визначено суть, структуру, рівні сформованості проектувальних умінь у
майбутніх
інженерів-педагогів економічного
профілю
та розроблено модель їх формування у сфері бізнес-планування у процесі
навчання
дисципліни "Програмування та комп'ютерні технології рішення економічних задач". У структурі бізнес-плану виділено базовий інваріант і варіативну частину. Установлено доцільність застосування
комп'ютерної
навчальної системи та програми Project Expert як засобів формування проектувальних умінь. Розроблено методику формування відповідних умін
засобами
комп'ютерних тенологій. На підставі результатів експриментального дослідження підтверджено підвищення якості формування у студентів проектувальних умін з розробки бізнес-плану завдяки застосуванню запропонованої методики.
-
Методика формування економічних знань у майбутніх інженерів-педагогів засобами комп'ютерних технологій
Досліджено проблему формування економічних знань у
майбутніх
інженерів-педагогів
засобами
комп'ютерних технологій з урахуванням особливостей професійної підготовки, що сприяє поступовому й цілеспрямованому фаховому становленню студентів. Визначено роль економічного компонента знань у діяльності та підготовці
майбутніх
інженерів-педагогів. Встановлено міжпредметні зв'язки, що утворюють комп'ютерні, економічні та технічні навчальні дисципліни, на базі яких побудовано двоступеневу інтеграційну модель і розроблено методику формування економічних зань у
майбутніх
інженерів-педагогів
засобами
комп'ютерних технологій. Доведено, що застосування нової методики
навчання
сприяє покращанню якості їх професійної підготовки.
-
Високопродуктивні методи та засоби кінцевої візуалізації тривимірних зображень у системах комп'ютерної графіки
Удосконалено теорію скінченної візуалізації тривимірних графічних об'єктів, що дозволило вирішити науково-прикладну проблему підвищення продуктивності та реалістичності формування зображень у системах
комп'ютерної
графіки
з використанням концепції структурно-адаптивного зафарбовування, нових моделей освітлення, методів зафорбовування, формоутворення й антиаліайзингу. На базі розроблених теоретичних положень створено високопродуктивні програмні й апаратні засоби для систем формування тривимірних графічних зображень. На підставі результатів комп'ютерного моделювання, експериментальних досліжень і впровадження нових засобів у системах
комп'ютерної
графіки
підтверджено адекватність розроблених теоретичних засад та ефективність запропонованих методів.
-
Формування психологічної готовності майбутніх фахівців з вищою освітою до використання комп'ютерної техніки
Проаналізовано проблему психологічної готовності
фахівців
з вищою освітою до засвоєння та використання у професійній діяльності сучасної
комп'ютерної
техніки (КТ). Виокремлено її структурні компоненти, мотиваційну, когнітивну, операційно-процесуальну й емоційно-вольову готовності. За методами математичної статистики доведено правомірність їх існування. Експериментально виявлено відмінності у розвитку зазначених компонентів готовності студентів і курсантів вищого цивільного та військового навчальних закладів, а також зроблено висновок про недостатній рівень розвитку мотиваційної та емоційно-вольової готовності
майбутніх
фахівців
з вищою освітою до використання КТ у професійній діяльності. Запропоновано модель розвитку психологічної готовності студентів-економістів і курсантів-прикордонників до її використання та підтверджено ефективність її застосування.
-
Використання опорних сигналів під час викладання комп'ютерної графіки
Запропоновано новий підхід до викладання
комп'ютерної
графіки
, який базується на концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку людини.
-
Методи та засоби антиаліайзингу контурів об'єктів у системах комп'ютерної графіки
Обгрунтовано шляхи підвищення продуктивності процедури згладжування контурів графічних об'єктів у системах
комп'ютерної
графіки
та спрощення її програмно-апаратної реалізації за рахунок удосконалення обчислювального процесу. Одержано аналітичні вирази для взаємозв'язку оцінювальної функції з площею покриття піксела траєкторією векторів та кривих другого порядку. Розроблено метод антиаліайзингу контурів з використанням додаткових оцінювальних функцій для обчислення площі покриття піксела контуром графічного об'єкта. Запропоновано та досліджено нові модифікації конусної моделі піксела, в яких на відміну від існуючих використано не табличні дані, а аналітичні вирази. Розроблено нову модифікацію методу А-буфера, в якій вперше використано комбінований статично-динамічний принцип розподілу пам'яті для зберігання фрагментів полігонів, що дозволяє зменшити необхідні обсяги пам'яті у порівнянні з фіксованим розподілом і спростити апаратну реалізацію процедури антиаліайзингу тривимірних зображень у графічних акселераторах. Створено діючі програмні засоби для антиаліайзингу графічних об'єктів у ситемах
комп'ютерної
графіки
. Розроблено структурні схеми пристроїв для апаратної реалізації антиаліайзингу в графічних акселераторах.
-
Підготовка майбутніх вчителів трудового навчання з профілю "Автосправа"
Досліджено історико-педагогічні та науково-методичні засади підготовки
майбутніх
учителів трудового
навчання
з
профілю
"Автосправа" у вищих педагогічних закладах освіти. Проаналізовано історичний розвиток автосправи, показано особилвості її викладання. Науково обгрунтовано зміст підготовки, розроблено навчальні програми та навчальний план. Розглянуто питання покращення ефективності методики
навчання
майбутніх
учителів даного
профілю
на підставі застосування елементів проектної технології, проблемного та програмованого
навчання
та нових інформаційних технологій. За допомогою педагогічного експерименту підтверджено ефективність запропонованої системи підготовки
майбутніх
учителів трудового
навчання
з
профілю
"Автосправа". Основні результати наукового дослідження впроваджено у вищих педагогічних закладах освіти III - IV рівнів акредитації.
-
Формування готовності майбутніх фахівців банківської справи до аналітичної діяльності засобами моделювання
Визначено сутність і структуру готовності
майбутніх
фахівців
банківської справи до аналітичної діяльності
засобами
моделювання, охарактеризовано її мотиваційний, змістовий, процесуальний і рефлексивний компоненти. Вперше розроблено технологію формування готовності
майбутніх
фахівців
банківської справи до аналітичної діяльності у процесі вивчення природничо-наукових і загальноекономічних дисциплін, експериментально підтверджено її ефективність. Уточнено зміст поняття "інформаційне моделювання", що складається з таких етапів: постановка задачі, формалізація, аналіз моделі, інтерпретація, рефлексія. Розроблено науково-методичне та дидактичне забезпечення технології формування готовності
майбутніх
фахівців
банківської справи до аналітичної діяльності.
-
Підготовка майбутніх вихователів до формування основ комп'ютерної грамотності старших дошкільників
Досліджено проблеми вдосконалення професійної підготовки
майбутніх
вихователів у ВНЗ до формування основ
комп'ютерної
грамотності старших дошкільників з метою побудови навчальних програм спеціальних курсів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію даної підготовки. Запропоновано підходи до формування змісту фахових дисциплін. Розроблено й упроваджено навчально-методичне забезпечення технології - програмне забезпечення та комп'ютерну підтримку розроблених курсів "Нові інформаційні технології" та "
Методика
використання персонального комп'ютера в дошкільних закладах", інструкційні карти, конспекти лекцій з мультимедійною підтримкою, професійно орієнтовані інформаційно-технологічні завдання.