-
Обгрунтування комплексу математичних моделей рівня здоров'я: індекс здоров'я як модель цільової функції управління у фізичному вихованні студентів вищих навчальних закладів України
Обгрунтовано комплекс математичних моделей рівня здоров'я. Індекс здоров'я можна використати для реалізації цільової функції управління у
фізичному
вихованні
студентів вищих навчальних закладів України.
-
Ефективність комплексного застосування вправ з різним рівнем гравітаційного навантаження у фізичному вихованні студенток
Розроблено, науково обгрунтовано та запроваджено до практики методики комплексного застосування вправ, що модулюють різні рівні гравітаційного навантаження у
фізичному
вихованні
студенток. Установлено вплив фізичних вправ, які моделюють різні рівні гравітаційного навантаження, на фізичний стан студенток під час занять фізичним вихованням у ВНЗ. З'ясовано залежність і взаємозв'язок між вправами, що модулюють різні рівні таких навантажень і рівнем фізичного стану студенток.
-
Застосування дозованого бігу і дихальних вправ у фізичному вихованні дошкільнят, які часто хворіють на гострі респіраторні захворювання
Уперше з застосуванням методу антропометричних оцінок схильності обстежуваних дітей до гострих респіраторних захворювань (ГРЗ) розроблено систему формування фізичного розвитку дітей дошкільного віку, установлено комплексний рівень їх фізичного розвитку, фізичної підготовленості та фізичної працездатності. Створено систему методів дозованого бігу у сполученні з дихальними вправами й елементами загартовування у
фізичному
вихованні
дітей дошкільного віку. Уточнено кількісні показники характеристик функціонального стану кардіореспіраторної системи дітей 6-го та 7-го року життя, які часто хворіють на ГРЗ. Доповнено систему засобів фізичного виховання цих дітей.
-
Методика стабілографії у фізичному вихованні, спорті і реабілітації
Розглянуто методологію та модифіковано методику стабілографії для вимірювання та оцінки статодинамічної стійкості тіла і системи тіл у побутовій, трудовій, лікувально-діагностичній та фізкультурно-спортивній сферах.
-
Засоби професійно-прикладної фізичної підготовки у фізичному вихованні студентів-екологів
Вирішено проблему підвищення рівня фізичної підготовки, формування прикладних рухових умінь і навичок студентів, які навчаються з освітнім напрямом "Екологія", на базі та шляхом реалізації міжпредметних зв'язків. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено використання ефективних засобів професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) у
фізичному
вихованні
студентів, які здобувають вищу екологічну освіту. З урахуванням вимог галузевих стандартів, міжпредметних зв'язків, відомостей узагальнення досвіду фахівців у галузі "Екологія", інтересів студентів-екологів, теоретично обгрунтовано комплекс засобів професійно-прикладної фізичної підготовки екологів у ВНЗ. Визначено головні компоненти фізичного стану студентів, взаємозв'язки між ними й індексами фізичної підготовки студентів, які здобувають вищу екологічну освіту. Експериментально підтверджено ефективність застосування плавання, веслування, туризму в системі ППФП студентів-екологів. На підставі проведеного факторного аналізу визначено оптимальне співвідношення засобів фізичної підготовки студентів, якісно охарактеризовано результати педагогічних досліджень.
-
Непідприємницькі фізкультурно-спортивні організації як суб'єкти цивільного права
Проведено комплексний аналіз непідприємницьких фізкультурно-спортивних організацій як суб'єктів цивільного права. Визначено сутність понять "непідприємницька фізкультурно-спортивна організація", "правове становище непідприємницької фізкультурно-спортивної організації". Висвітлено історію становлення непідприємницьких фізкультурно-спортивних організацій, визначено ознаки, що характеризують їх як юридичних осіб. Розроблено класифікацію даних організацій за різними критеріями, наведено їх порівняльну характеристику. Запропоновано визначення поняття "правове становище непідприємницьких фізкультурно-спортивних організацій", розглянуто його елементи й особливості. Визначено місце даних організацій серед учасників цивільних правовідносин. Охарактеризовано складові правового становища непідприємницьких фізкультурно-оздоровчих організацій, зокрема, їх право- та дієздатність. Розкрито зміст поняття "правовий режим майна непідприємницьких організацій". Наведено рекомендації щодо удосконалення чинного цивільного законодавства, що регулює діяльність непідприємницьких фізкультурно-спортивних організацій.
-
Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів
Розглянуто проблему поліпшення ефективності професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Уточнено зміст понять "фізкультурно-оздоровча робота", "підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів". Розроблено структурно-логічну модель професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Уточнено зміст, форми, методи, встановлено критерії ефективності й обгрунтовано структурні компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, комунікативно-рефлексивний) професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів.
-
Соціально-психологічна структура чинників рухової активності та здоров'я учнів загальноосвітніх шкіл в системі розробки інноваційних фізкультурно-оздоровчих технологій
Викладено основні соціально-психологічні параметри системи чинників, що впливають на динаміку показників рухової активності та стану здоров'я школярів. Визначено напрямок їх урахування в процесі розробки інноваційної фізкультурно-оздоровчої
технології
.
-
Антропотехнічний підхід у фізичному вихованні школярів
Зазначено, що цілеспрямоване використання процесів фізичної підготовки і психосоматичного розвитку в професійній діяльності передбачає перегляд і переробку існуючих базових понять. Запропоновано в межах антропотехнічного підходу реалізувати перехід від предметної до дисциплінарної та поліпредметної співорганізації знань і використовуваних засобів.