-
Становлення та розвиток шкільної географічної освіти в Україні (XIX - XX ст.)
Здійснено си
ст.
мний аналіз теорії та практики розвитку
шкільної
географічної
освіти
в Україні. Визначено та науково обгрунтовано етапи і тенденції її розвитку на під
ст.
ві детермінованого аналізу конкретно-і
ст.
ричних умов. Висвітлено особливо
ст.
ст.
новлення географічної
освіти
. Проаналізовано загальні тенденції розвитку та характерні особливо
ст.
викладання географії у школах України
XIX
- XX
ст.
Значну увагу приділено змі
ст.
географічної
освіти
, її методологічному забезпеченню. Показано значущі
ст.
нормативно-правової бази нашої країни щодо
ст.
новлення та розвитку
шкільної
географії. Проаналізовано виховний потенціал географії як навчального предмета, виявлено прогно
ст.
чні тенденції її розвитку у сучасній школі. З викори
ст.
нням і
ст.
ричного підходу з'ясовано закономірно
ст.
розвитку
шкільної
географічної
освіти
.
-
Становлення і розвиток шкільної географічної освіти в Україні (перша половина XX століття)
Проаналізовано загальні тенденції позитивних зрушень та характерні особливо
ст.
викладання географії в школах України з 1900 до 1950 рр. Значну увагу приділено си
ст.
мі та змі
ст.
географічної
освіти
. Обгрунтовано періодизацію її
ст.
новлення та розвитку. Показано значення і
ст.
ричних по
ст.
нов вищих державних органів влади країни, які поклали
початок
новому етапу змін у викладанні географії, зміцніли її позиції серед предметів шкільного навчання. Розглянуто питання удосконалення навчальних планів і програм з географії, їх значення для
ст.
новлення та розвитку географічної
освіти
в Україні на підвищення її наукового та методичного рівня впродовж першої половини XX
ст.
З викори
ст.
нням і
ст.
ричного підходу висвітлено закономірно
ст.
по
ст.
пового розвитку
шкільної
географічної
освіти
.
-
Становлення та розвиток музичної освіти на Буковині (кінець XVIII - початок ХХ століття)
: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 [Електронний ресурс] / Ярина Маноліївна Мельничук; Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.
-
Становлення і розвиток медичної освіти на Волині (ХІХ - 30-ті роки ХХ ст.)
Досліджено еволюцію
ст.
новлення та розвитку медичної
освіти
на
Волині
в
XIX
- 1930-х рр. Проаналізовано змі
ст.
форми та методи організації навчання в медичних освітніх закладах краю. Вперше ретроспективно відтворено хронологію та географію
ст.
орення багатогранної си
ст.
ми підготовки фельдшерів та акушерок, медсе
ст.
р, се
ст.
р-шариток, се
ст.
р-жалібниць у державних, приватних, релігійних медично-освітніх у
ст.
новах та при лікарнях. Виявлено основні суперечно
ст.
та тенденції розвитку медичної
освіти
на
Волині
. Виділено й охарактеризовано такі етапи даного процесу:
ст.
новлення (1805 - 1875 рр.),
ст.
білізації (1876 - 1905), активізації (1906 - 1914),
ст.
гнації (1915 - 1922), директивного розвитку (1923 - 1939). Досліджено особливо
ст.
організації підготовки медичних працівників у радянській та польській
Волині
(1922 - 1939 рр.). Висвітлено доброчинну, наукову, навчальну, професійну та громадську діяльні
ст.
учених-медиків краю у
XIX
- 1930-х рр.
-
Розвиток змісту музично-фольклористичних дисциплін у системі вищої музичної освіти України (20-ті рр. ХХ - поч. XXI ст.)
Базуючись на результатах теоретичного вивчення наукових джерел і узагальнення музично-педагогічного досвіду, досліджено
ст.
новлення музично-фольклори
ст.
чних дисциплін як складової
музичної
освіти
, а також
ст.
орення засад наочної та теоретичної бази викладання музичного фольклору. Вивчено й узагальнено і
ст.
рію та проблематику формування навчальної літератури з фольклору і фольклори
ст.
ки. З'ясовано її загальнометодологічні засади та зв'язки з суміжними дисциплінами. Проаналізовано етапи впровадження музичного фольклору до
освіти
. Розкрито специфіку цих етапів і загальні тенденції розвитку та
ст.
новлення музично-фольклори
ст.
чних дисциплін. Досліджено аспект спеціалізації щодо предмету "Музичний фольклор" у си
ст.
мі вищої
музичної
освіти
України, а також виховну, науково-методичну та методичну роботу з фольклору і фольклори
ст.
и у музичних навчальних закладах. На під
ст.
ві навчальних планів проведено порівняльний аналіз музично-фольклори
ст.
чної
освіти
в Україні та Російської Федерації.
-
Німці Волині (кінець XVIII - початок XX ст.)
Комплексно досліджено німецьку колонізацію
Волині
, господарську та культурну діяльні
ст.
колоні
ст.
в у даному регіоні в кінці XVIII - на початку XX
ст.
З викори
ст.
нням широкого кола архівних,
ст.
ти
ст.
чних, німецькомовних джерел проаналізовано походження волинських німців, динаміку їх чисельно
ст.
та регіони компактного поселення, форми господарської діяльно
ст.
, побут, релігію, освіту колоні
ст.
в. В
ст.
новлено факти взаємовпливів українського та німецького етносів у регіоні. Показано вклад колоні
ст.
в у соціально-економічний розвиток губернії.
-
Проблеми шкільної математичної освіти у педагогічній спадщині К.Ф.Лебединцева (1878 - 1925)
Розкрито і
ст.
ричні, соціально-педагогічні передумови, що вплинули на
ст.
новлення та розвиток педагогічного світогляду К.Ф. Лебединцева (1858 - 1925 рр.). Висвітлено етапи його життєвого та творчого шляху. Виокремлено й охарактеризовано основні напрямки діяльно
ст.
вченого за впровадження передових освітніх ідей у шкільну практику, визначено його внесок у розробку програм з математики, дослідження проблем початкової математичної
освіти
, підготовку підручників і задачників з алгебри, арифметики й геометрії та здійснено їх порівняльний аналіз із сучасними. Виявлено особливо
ст.
підходу К. Лебединцева до проблем виховання, розгляду змі
ст.
й методів
шкільної
математичної
освіти
, розкрито значення його основних ідей у розв'язанні проблем сучасної математичної
освіти
. До наукового обігу введено нові і
ст.
рико-педагогічні документи, що характеризують К. Лебединцева як вченого, педагога, методи
ст.
-математика. Внаслідок проведеного дослідження і
ст.
тно доповнено картину розвитку
шкільної
математичної
освіти
.
-
Конструювання творчого компонента змісту музичної освіти в основній школі
Уперше науково обгрунтовано й експериментально перевірено принципи кон
ст.
уювання творчого компонента змі
ст.
музичної
освіти
. Визначено дидактичний творчий модуль як засіб цього кон
ст.
уювання. Розроблено етапи реалізації й еспериментально перевірено доцільні
ст.
дидактичного творчого модуса у музичному навчанні основної школи. Розкрито суть поняття творчого компонента як наскрізного складника змі
ст.
музичної
освіти
, що на базі діяльно
ст.
відносного сприймання,
ст.
орення, виконання творів ми
ст.
цтва кон
ст.
уктивно впливає на тісний
ст.
н інших компонентів змі
ст.
музичної
освіти
(музичний досвід, музичну грамотні
ст.
, емоційно-ціннісне
ст.
влення до світу).
-
Становлення й розвиток історичного пам'яткознавства Волині, Холмщини і Підляшшя (XIX - початок XX ст.)
Досліджено
ст.
новлення та розвиток і
ст.
ричного пам'яткознав
ст.
а
Волині
, Холмщини та Підляшшя - західних етнічних українських земель під час перебування їх під владою Російської імперії. Виділено та обгрунтовано поняття "і
ст.
ричне пам'яткознав
ст.
о", "і
ст.
рична пам'ятка" та охарактеризовано процес складання в Російській імперії ХІХ - початку ХХ
ст.
правової бази збереження і
ст.
рико-культурної спадщини. Про
ст.
жено формування зацікавлено
ст.
місцевими
ст.
рожитно
ст.
ми, діяльні
ст.
державних
ст.
уктур, світських і церковних громадських товари
ст.
, музейних закладів, окремих особи
ст.
ст.
й щодо виявлення, вивчення та збереження пам'яток. Наведено матеріал про пред
ст.
влення пам'яток вказаних земель на загальноросійських археологічних з'їздах, оприлюднено виявлені факти незаконного вивезення з
Волині
церковних реліквій. Проаналізовано підготовку та проведення рекон
ст.
уктивних робіт, видання спеціальних і
ст.
рико-пам'яткознавчих праць. Розкрито здобутки та прорахунки і
ст.
ричного пам'яткознав
ст.
а
Волині
, Холмщини та Підлішшя даного періоду, визначено його місце в загальноукраїнському пам'яткознав
ст.
і, процесі українського національного відродження.